Mijn opa is alweer ruim 15 jaar geleden overleden. Echter kwam destijds uit zijn erfenis een enorme hoeveelheid (verzamelbare) spullen. Naast een aantal mooie horloges die gedragen werden door hem en dus “in het zicht” lagen, zijn er dozen en dozen met spullen zijn woning uit gekomen die nog gesorteerd moesten worden.
We dachten destijds dat we er wel doorheen waren. Bij een opruim actie in het huis van mijn ouders kwamen we laatst echter nog een ongesorteerde doos tegen die ergens achter in de garage was beland. In deze doos vonden we een aantal hele mooie dingen.
Afijn, to the point… In deze doos vonden we ook een los horloge zonder bandje en zonder doos of papieren. Het nodige Google werk leverde op dat het mogelijk om een horloge gaat van het merk “Cupillard”, dat het mogelijk uit 1969 komt en dat er mogelijk een “kaliber 233 69 A” in zit. U leest het al, “mogelijk, mogelijk, mogelijk”. Zeker weten doe ik het namelijk (met mijn beperkte technische horloge kennis) absoluut niet.
Het betreft hoogstwaarschijnlijk een geschenk dat mijn opa destijds van het bestuur van de voetbalclub Real Madrid heeft gehad (je kunt niet echt om het logo heen op de plaat). Mijn opa was een redelijke naam in de Nederlandse voetbalwereld en heeft meerdere Europese titels met zijn club verworven, zo zijn er tal van memorabilia uit de voetbalwereld naar boven gekomen. (als het goed is zwerft er ergens nog een Custom Christiaan van der Klaauw rond uit die periode, mochten we die ooit boven water krijgen dan komen de plaatjes uiteraard ook nog hier terecht)
Wie-o-wie kan mij meer vertellen over dit horloge en/of over de horlogemaker???
Ik kan je niet heel concreet helpen maar ik vermoed dat enkele van onze kenners graag de binnenkant van het horloge zouden zien. Heb je het al eens open gehad? Dan kun je in elk geval controleren of het om hetzelfde uurwerk gaat, en mogelijk staat er extra informatie in binnenkant deksel.
Veelvoorkomend uurwerk maar wel in verschillende versies die allemaal op elkaar lijken. Deze zijn uiteindelijk allemaal FE geworden maar blijken wat betreft onderdelen niet uitwisselbaar.
Kijk hier maar is:
Ik heb het hier ooit met @scudo en @lexaf over gehad. Die weten er veel meer van en kunnen je het allemaal haarfijn vertellen