Erfstuk in ere herstellen

Beste horlogeliefhebbers,

Graag maak ik gebruik van jullie kennis en kunde. Ik ben namelijk op zoek naar een horlogemaker.

Onlangs kreeg ik een Cimier Sea Timer van mijn vader. Het horloge is van mijn overgrootvader geweest en moet uit de jaren 60 komen.

Mijn overgrootvader is in 1978 overleden, ik vermoed dat het horloge sindsdien niet (veel) meer is gebruikt. Het horloge loopt nog steeds, de wijzerplaat en wijzers zien er naar mijn idee nog super goed uit. Het lijkt mij geweldig om het horloge weer in ere te laten herstellen en zelf te kunnen dragen. Ik zou daarom het volgende willen laten uitvoeren:

-Volledige service van het uurwerk.
-Vervangen van het glaasje.
-Vervangen van de kroon.
-Speling op de bezel verminderen.
-(Wellicht) opmaken van de kast.

Ben jij of ken jij de horlogemaker die ik zoek dan hoor ik het graag! Als je andere tips, info of adviezen hebt uiteraard ook.

Dan nu de rest van de plaatjes:

15 likes

Jammer, heb een niet lopende paar maanden terug weggedaan met prima restauratie-onderdelen…

1 like

Ons lid Inca is de oplossing voor dit soort projecten. Succes gewenst

3 likes

Bedankt voor de tip! Ik mag het horloge naar @Inca opsturen.

1 like

Allereerst leuk dat je een erfstuk in ere wilt herstellen. Service van het uurwerk zou ik afraden. Beter kun je opzoek naar een donoruurwerk. Is een penanker vermoed ik. Glaasje is geen probleem. Speling op de bezel moet ook op te lossen zijn. Kroon zou ik erop laten. Je wilt immers de originaliteit van het horloge behouden denk ik zo. Kast opmaken is lastig gezien het een verchroomde kast is. Opnieuw laten verchromen is een duur proces. Succes…

Mooi horloge en bij Fenno @Inca ben je in zeer goede handen! :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Ik ben benieuwd waarom je service zou afraden. Het uurwerk doet het namelijk nog steeds.
De kroon is wat geroest (?) En lijkt een beetje gesleten. Het leek mij wel mooi om er een nieuwe op te zetten. Ik zal dit nog even overleggen.
Goede tip over de kast. We waren het er ondertussen al wel over eens om de kast waarschijnlijk zo te laten.

Cimier maakte inderdaad gebruik van penankers. Een Cimier die ik hier ooit had had een Rego 272 van Lapanouse aan boord. nou dat was niet veel soeps.

2 likes

Kast ziet er verchroomd uit. Moet je niet aan gaan komen.

2 likes

Eens, maar een andere kroon is zeker het overwegen waard, dit ziet er niet uit :innocent: