Erfstuk laten servicen

Hi,

Jaren geleden in 2013 is mijn opa overleden en heb ik zijn gouden horloge mogen erven.
Ik was er altijd heel blij mee, maar hij liep niet goed en droeg het eigenlijk nooit.
Wel eens uit de kist gehaald om om te doen maar dat was het eigenlijk.

Toch maar eens naar de horlogemaker gebracht of hij hem weer tot leven zou kunnen brengen.
Zelf wist ik niet heel veel van het horloge, maar goed zou hem graag weer werkend zien.
De foto’s heeft de horloge maker gemaakt voor me.

Nou hij is terug , de kast gepolijst en het glas , service beurt, seconde wijzer er weer op (deze was eraf gegaan) , en hij loopt weer. Als extra het nog laten graveren met de naam van opa.
Zelf wou ik niet dat de dial aangepakt werd want zo had opa het natuurlijk ook niet dus, dat heb ik gelaten zoals hij het ook droeg.

Ben er erg blij mee, ik denk dat ik hem nu in elk geval vaker zal gaan dragen.

Bedankt voor het lezen en fijne kerstdagen.

69 likes

Mooi gedaan! Uit ervaring weet ik dat het dragen van zo’n horloge een speciaal gevoel geeft. Dat heeft niks meer met € waarde of merk te maken.

Je opa zal dit zeker mooi vinden!

2 likes

Zeker weten, ik weet ik heb “betere” horloges maar deze geeft een gevoel die de anderen niet hebben, bedankt voor je bericht.

3 likes

Heb het zelfde gedaan. Fris bandje er op doet ook wonderen en houdt het origineel en voor jezelf draagbaar. Als dat in jou geval al niet zo was!

1 like

Draag het met eer…:+1:

2 likes

Ow trouwens voordat ik het vergeet, als iemand op dit forum meer informatie over dit horloge heeft zou ik dat geweldig vinden.
Zelf kan weinig vinden van het horloge merk, waar het vandaan komt of wie het verkochten in Nederland.

Als iemand tips heeft graag natuurlijk Thanks…

1 like

Mooi gedaan. En leuk dat je hem nu kunt dragen.

1 like

Mooi resultaat! Een erfstuk is altijd bijzonder. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi man.
Zuinige op zijn.
Waardevoller ga je ze voorlopig niet vinden.

2 likes

Mooi verhaal en gaaf horloge.
Reseda geeft in Mikrolisk 2 resultaten. Geregistreerd in 1959 door Fritz Wolf SARL

Het uurwerk is een PUW Pforzheimer Uhrenwerk 1461.

Die kun je zoeken in de database van Dr. Ranfft. Op zich een heel goed uurwerk, wat zich kan meten met de Zwitserse horloge-industrie.

Dit zijn zg. handelsmerken of plakmerken, een bedrijf laat wijzerplaten maken en kopen elders kasten, uurwerken en wijzers in en laten het assembleren of doen dit in house.

Goed bewaren, dank voor het delen en lekker dragen.

Serge

4 likes

Hi Serge,

Thanks voor je informatie hiermee kom ik weer wat verder heel blij mee thanks

Heel gaaf. Erfstukjes zijn inderdaad altijd extra mooi. Heb je nog een goeie foto zonder kunstlicht van het horloge. Ik ben erg benieuwd en de eindfoto doet hem net te weinig eer denk ik
:face_with_hand_over_mouth::wink::ok_hand:t3:

1 like

Mooie herinnering :+1:

1 like

absoluut een mooie herinnering,
ook ik heb twee horloges via erfenis,
de emotionele waarde maakt het horloge onbetaalbaar,
een mooie herinnering aan je voorouders :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Check hierbij een met meer licht

6 likes

Bedankt , draag je hem zelf ook vaker of houd je hem gewoon in de doos en kijk je er graag naar

1 like

Een mooi aandenken! Geniet ervan!

1 like

Mooi gedaan! Goed dat je de wijzerplaat niet hebt laten opmaken. De schade op de plaat, maakt het juist het horloge van je opa. Net als de tekeningen op een gezicht van een ouder iemand, heeft dit horloge ook zijn verhaal.

Ik zou wel een dunner (misschien een hagedissen) leren bandje op zetten, die mooier valt met de lugs.

Draag hem in eten :slight_smile:

Thanks , een bandje heb ik er even snel op laten zetten zwart basic . Ik zoek er nog een passende band bij eigenlijk , maar het moet wel bij vintage passen.

1 like

Hier wat inspiratie wat hem naar mijn inziens prachtig zal staan.

3 likes