Zoals de titel van dit topic al beschrijft heb ik enige tijd geleden een Omega horloge geërfd van mijn opa. Ik ben nieuw op dit forum en ik ben al helemaal nieuw in de horlogewereld. Dit is eigenlijk, naast een Seiko Monster (zullen de meningen over verschillen…) die ik al jaren draag, het enige mooie horloge dat ik ooit gehad heb. Ik hoop dan ook dat jullie mij op weg kunnen helpen!
Ik zou heel graag willen weten wat voor horloge ik heb, wanneer het gemaakt is en wat de specificaties zijn.! Daarnaast zou ik graag willen weten of het er origineel uitziet. Financiële waarde is voor mij geheel oninteressant, ik hou hem graag in de familie
Helaas loopt het horloge niet. Na wat rondneuzen op het forum zag ik dat de horlogemaker Wesselink & Vreeker vaak langskomt. Zijn er nog andere suggesties in de buurt van Amsterdam?
Ik denk dat hij van eind jaren 60 is. De wijzerplaat lijkt verdacht veel op die van mijn opa uit 1969.
Hulp bij het vinden van een goed service adres in je buurt, laat ik graag aan HF leden uit je regio over.
Wesselink & Vreeker is idd een top adres vwb Omega, is ook een officieel service center (ik spreek uit ervaring).
Je zou er eens langs kunnen gaan om een oordeel te vragen over de staat van je horloge en wat een reparatie ongeveer zou gaan kosten.
In de binnenkant van het achterdeksel staat het referentie nummer en op het uurwerkje staat een serienummer waarmee je zou kunnen kijken of hij authentiek is en van welk bouwjaar. Zelf denk ik aan eind jaren '50 van de vorige eeuw.
Mooi aandenken wat zeker de moeite waard is om te laten herstellen en te gaan dragen.
Wesselink&Vreeker is zeker een goed adres voor (vintage) Omega. Zij kunnen doordat zij een officieel Swatchgroup/Omega servicecenter zijn ook nog aan originele onderdelen komen. Let er wel op dat dit aardig in de papieren kan lopen, want als er iets niet deugt dan wordt dit eerder vervangen dan gerepareerd omdat dit is wat Swatch/Omega voorschrijft. Mijn advies zou zijn om ze op te bellen en/of er langs te gaan en alle vragen die je hebt van te voren op te schrijven. Ze kunnen altijd een vrijblijvend advies geven.
Als dit horloge hersteld is is het ook gewoon een waardevol stuk. Ik weet niet zoveel van omega prijzen… maar genoeg om te weten dat dit geen horloge is van een paar honderd euro.
Ik houd niet zo van praten in geld, maar je wilt het dus wel behandelen met het respect dat het verdient. Wesselink en Vreeker in Alkmaar is een optie, Chronoglide in de kop van Noord Holland (Spanbroek) ook.
Ik weet niet wat er kapot is, maar het zal je zeker een paar honderd euro kosten om het te servicen… wellicht meer.
Rondom Rotterdam weet ik ook nog wel wat. Ik zou het in elk geval niet naar winkel in Amsterdam proberen te brengen voor service. Die sturen het waarschijnlijk door naar Wesselink en dan betaal je een extra opleg .
Kroontje is inderdaad niet origineel. Hoort dezelfde vorm als die van @Watch_only te zijn. Je kan evt overwegen om eBay even af te speuren en die er meteen op te laten zetten