Erfstuk vraag

Beste leden,

Wie kan er wat meet over dit erfstuk vertellen? Kom er zelf niet uit. Weet wel dat hij erg oud is!!

Mvg


1 like

Ik kom niet veel verder dan dat er Omega op staat, maar goed ik ben dan ook geen Omega expert, daar lopen er hier overigens wel een aantal van rond. Maaarreuh we proberen hier een community te zijn, vertel het verhaal achter dit erfstuk en wat je met je het horloge wilt doen, maakt het een stuk leuker en je zult zien dat mensen hier dan berehulpvaardig zijn! :grinning:

Die is zeker oud. Eind jaren '40 schat ik, uurwerk wellicht een 30T2 SC of een 280. Ik wantrouw alleen de glanzende rehaut een beetje (spanring). Wijzerplaat in elk geval origineel, en daar wordt wat mee afgerommeld tegenwoordig…

Het horloge lijkt me origineel gesatineerd te zijn geweest, de gesatineerde zijkanten wijzen daar ook op. Zie je kans om (met de juiste tools) de achterkant er af te krijgen?

Ik heb helaas geen tools en vaardigheden hieromtrent! Ik wil hem met plezier dragen namens mijn opa :slight_smile: ik vind m zelf erg mooi! Is een handwinder. Misschien leuke nieuwe band erop.
Hij loopt goed!

Mvg

1 like

Ondanks dat het horloge goed loopt, zou ik hem toch een schoonmaakbeurt laten geven. Bij een horlogemaker en géén juwelier, dat zijn twee verschillende beroepen!
Probeer W&V eens in Alkmaar. Daar hebben velen op dit forum goede ervaringen mee.
Waarom een schoonmaakbeurt: de oude olie op de asjes werken onderhand als schuurpapier en da’s nie goe!

Groeten, Tom.

1 like

inderdaad een servicebeurtje kan geen kwaad, daarna lekker dragen!
goed om te zien dat een erfstuk in ere wordt gehouden :slight_smile: