Erfstukje

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier. Mijn oma heeft me dit horloge nagelaten. Ik ben geen kenner en ik bewaar het al heel wat jaren in het doosje. Zij had het altijd om haar nek.
Het is een commodoor quartz zakhorloge. Ik heb ook op google al gekeken naar soortgelijke horloges maar er zijn er zo veel😵‍💫 toen kwam ik dit forum tegen en dacht,ik waag een gokje.
Kan iemand mij vertellen hoe oud het kan zijn en eventueel of het (behalve emotionele) waarde heeft?

Mijn kinderen vinden het een prachtig erfstuk en willen dit graag op school laten zien na aanleiding van een uitstapje naar een museum… als dit mogelijk is,zou het leuk zijn als ze er nog iets meer over kunnen vertellen dan alleen maar mijn verhaal☺️

Alvast enorm bedankt!

1 like

Geen waarde helaas. Is een redelijk recent (betrekkelijk dan) zakhorloge. Zal ergens uit de 70s of 80s komen gok ik.

4 likes

Is inderdaad een horloge dat bewust een grotere ouderdom lijkt te willen suggereren. Waarde inderdaad commercieel gezien echt helemaal niets. Ruud vertelde de rest al en hij kletst meestal geen onzin.

3 likes

Dankjewel. Dit helpt me al heel veel. Nu durf ik het in ieder geval al mee te geven. Mooi zou zijn als er nog iets meer over bekend wordt voor mij,ik wacht het af😉

1 like

Land van herkomst is met zekerheid Japan. En geen China - daar liep toen iedereen nog met een blauw Mao-pak aan achter de buffel, het land te bewerken…! En da’s maar half een grap.

5 likes

Commodoor horloges werden verkocht door de Kijkshop en het heeft een Japans quartz uurwerkje, de waarde was en is weinig helaas.

1 like

Commodoor is zo’n merk wat je in kermis grijpkraantjes vindt.
Ook de Kijkshop (rip) had er de nodige van in hun assortiment.

Gewoon zuinig bewaren, het blijft een aandenken.
Haal de batterij er wel even uit.

2 likes

Dankjewel allen.

Ik bewaar het zeker!! Maar ik durf het nu best mee te geven om te laten zien op school😊 ik heb nog meer dingen van mijn oma en die zijn naast kostbare emotionele waarde wel van ook nog kostbare waarde. Daarom durf ik dit stukje wel aan om mee te geven nu ik weet dat als ze het per ongeluk stuk maken,het niet te duur is geweest.

Nogmaals dank😃

3 likes