Erg nep, maar met emo waarde

Ik heb een (bloos) Rolex Cellini die écht héél erg nep is.
Ik was op reis met iemand die perse in de orient horloge’s wilde kopen.
Voor de gezelligheid ging ik mee, absoluut niet van plan om iets te kopen, maar zag daar een horloge liggen waar ik op slag verliefd op werd.

Normaal draag ik nooit horloges, maar met die tijdzone’s vond ik tijdens de reis toch wel handig er één om te hebben.

Kortom ik heb dat dingetje gekocht, maar natuurlijk zoals je van die china zooi mag verwachten loopt dat ding niet meer.
Nu zou ik er wel een uurwerkje in willen hebben (desnoods Quarts) maar de kast in nogal plat en wat er nu in zit erg klein.

Heeft iemand een tip bij wat voor webshop of bereidwillige hobbyist ik terecht kan voor een vervangings uurwerkje, het leifst ook iemand die het er in kan/wil zetten.
Zelf met een punttang aan de wijzers prutsen lijkt me niet echt verstandig.

Sorry dat ik hier op een forum vol echte kenners en liefhebbers over zoiets schandaligs begin (nep uit china) maar hij heeft teveel emotionele waarde om niet te proberen het klokje lopend te krijgen.

Peter

Ik denk dat je beter kunt gaan zoeken naar een nieuw exemplaar. Ik denk dat je voor de prijs van de reparatie er al snel 3 nieuwe kunt kopen. En kun je er ook een foto bij plaatsen? Vinden we allemaal leuk hier.

Beste Knutselpeter

Normaal is het zo dat we ons eerst voorstellen op dit wondermooie Forum, dat heb ik even gemist.

Dreski heeft volkomen gelijk, reparatie in welke vorm dan ook, zal veel te kostbaar worden. Bovendien hebben nagenoeg alle Forumleden weinig op met nep horloges. Hoor hier gewoon niet thuis (td). Ik denk dan ook dat daar weinig aandacht aan besteed zal worden.

Wat mij betreft hoeft er dan ook geen foto geplaatst te worden, ondanks het feit dat we dit graag zien.

Er zijn genoeg horloges te koop voor relatief weinig geld, die ook een of meerdere tijdzones hebben. Als je bijv daar advies in vraagt, dan zal je dat zonder meer krijgen.

Je schrijft over emotionele waarde, maar dit ontgaat mij een beetje. Ik wil niet negatief overkomen, maar je een alleen klein beetje op de goede weg helpen.

Je moet niet achterom kijken, ik zou afscheid nemen in een mooie ceremonie en dan op zoek gaan naar een echt horloge… :wink:

Henrik heeft wel een manier om zo’n ceremonie op plechtige, zij het niet erg ingetogen wijze te laten verlopen. Maar serieus, Knutselpeter, over de emotionele waarde van je pronkstuk kan ik niet oordelen. Misschien kun je op dit forum informatie opdoen die je kan helpen om een mooier en beter horloge te vinden waar je dan opnieuw aan gehecht kunt raken. Repareren cq. het uurwerk vervangen lijkt ook mij niet de moeite waard.

vdschaaf Schreef:

Je moet niet achterom kijken, ik zou afscheid
nemen in een mooie ceremonie en dan op zoek gaan
naar een echt horloge… :wink:

Mooier had ik het niet kunnen zeggen…

Natuurlijk begrijp ik dat repareren veel duurder gaat worden dan de oorspronkelijke aanschaf prijs.
Natuurlijk begrijp ik dat je voor een paar duppies op de markt iets kan kopen waarop je kan zien hoe laat het is.
Natuurlijk begrijp ik dat dit niet het juiste forum is voor een nepper,

Maar dit ding is meegeweest op dat tripje, dit ding herrinnert me aan de mensen die ik daar ontmoet heb, geen ander horloge, hoe mooi, hoe duur, kán dat vervangen.
Noem me maar een rare snijboon, maar met sommige dingen in het leven heb ik dat nou eenmaal.

Foto modellen zat, maar mijn vrouw met haar humor wil ik ook niet inruilen voor zo’n supermodel.

Voorstellen wil ik me ook zeker wel, zal vannacht eens zoeken waar.
Voor degen die wél graag plaatjes wilde zien.

PS sorry voor het watermerkje rechtsonder, daar heb ik mijn plaatjes gehost en dat komt er dan vanzelf op te staan.

Ik ben zo vrij me hier volledig bij aan te sluiten. Bewaar het horloge ergens in een lade en kijk er zo af en toe nog eens naar.

Jammer, allemaal reacties die mijn gevoel en vraag negeren.
Is dit dan toch alleen een pronkforum of zijn er mensen die wél begrip kunnen hebben voor mijn gevoels waarde?

Een tip, waar ik dan wel terecht zou kunnen om mijn (voor jullie waardeloze smerige) ding toch weer aan het lopen te krijgen, zou welkom zijn.

knutselpeter Schreef:

Jammer, allemaal reacties die mijn gevoel en vraag
negeren.
Is dit dan toch alleen een pronkforum of zijn er
mensen die wél begrip kunnen hebben voor mijn
gevoels waarde?

Een tip, waar ik dan wel terecht zou kunnen om
mijn (voor jullie waardeloze smerige) ding toch
weer aan het lopen te krijgen, zou welkom zijn.

Je kunt proberen hem op te sturen naar Rolex en vragen of hun een service beurtje willen uitvoeren. Mocht het lukken, dan kost je dat circa €350,- maar kan de klok zeker weer een paar jaar vooruit!

Heren, heren,

ik denk dat we iets meer respect mogen tonen voor Peter.
Het gaat om de emotionele waarde.
Als bij reparatie het “rolex” eraf zou vallen, zou Peter dat waarschijnlijk niet eens erg vinden.

En dan nog, het is niet eens de 100-duizendste Oyster fake, maar een horloge dat zo nep is, dat je het eigenlijk niet eens een nepper mag noemen. Een Celini Quartz ? Haha !!

Ik denk dat er best iemand even een nieuw uurwerkje hierin kan frommelen. Deze meneer komt hier goed van vertrouwen om hulp vragen en verdient het niet om afgescheept te worden.
Als ik eraan zou kunnen komen zou ik het zelf doen.

Bas

Dank je Bas, je slaat de spijker op z’n kop.
Zo’n reactie geeft me toch weer (een beetje) hoop!

Peter,

je heb een PB

sam

Gewoon een quarz lorusje of zo halen die plat is (dames?) daar het uurwerkje uithalen en met een verloopring erin monteren. Ring draaien op draaibank.
succes.

Zo eenvoudig is t niet Enicar, want de wijzerplaatpootjes moeten ook nog ergens ingepast worden, of wil je de wijzerplaat er gewoon maar op plakken?
Dus met een beetje pech moet je toch wel hetzelfde uurwerk vinden.

Maurits Schreef:

Zo eenvoudig is t niet Enicar, want de
wijzerplaatpootjes moeten ook nog ergens ingepast
worden, of wil je de wijzerplaat er gewoon maar op
plakken?
Dus met een beetje pech moet je toch wel hetzelfde
uurwerk vinden.

Het is te hopen dat de plaatpennetjes wat aan de buitenrand zitten, en dat is ook meestal zo. Kun je in de gedraaide verloopring montagegaatjes boren tbv plaatpennen, en montageschroefjes boren/tappen in de zijkant.

Op de foto te zien zit er al een dameswerkje in. Buitenring draaien met uitsparing voor damesuurwerk.

Ik lees nu heel mooie waarschijnlijk heel logische adviezen, maar een presieciedraaibank heb ik niet (hooguit een gewone boormachine) en gaatjes boren op klein formaat kan ik hooguit met een dremel.

Ik denk niet dat ik daarmee dit soor fijn mechanische werkjes kan verrichten.
Is er onder de leden niet iemand, liefst in de oostelijke helft van het land, die (tegen vergoeding) mij daarmee zou kunnen én willen helpen.

Peter

het is een heel simpel uurwerkje, volgens mij is er nog wel wat voor te krijgen. wijzerplaatpootjes lijkt mij geen probleem veelal zit het uurwerk gewoon vastgeplakt.
of de wijzers direct passen is wel de vraag anders moeten die pasgemaakt of in het ergste geval vervangen worden.
Alleen denk ik dat je snel tussen de 50 en 75 euro kwijt bent dit is het niet waard maar als je er emotioneel aan hangt is daar denk ik nog wel over heen te komen.

groet
Arie

knutselpeter Schreef:

Natuurlijk begrijp ik dat repareren veel duurder
gaat worden dan de oorspronkelijke aanschaf
prijs.
Natuurlijk begrijp ik dat je voor een paar duppies
op de markt iets kan kopen waarop je kan zien hoe
laat het is.
Natuurlijk begrijp ik dat dit niet het juiste
forum is voor een nepper,

Maar dit ding is meegeweest op dat tripje, dit
ding herrinnert me aan de mensen die ik daar
ontmoet heb, geen ander horloge, hoe mooi, hoe
duur, kán dat vervangen.
Noem me maar een rare snijboon, maar met sommige
dingen in het leven heb ik dat nou eenmaal.

Foto modellen zat, maar mijn vrouw met haar humor
wil ik ook niet inruilen voor zo’n supermodel.

Voorstellen wil ik me ook zeker wel, zal vannacht
eens zoeken waar.
Voor degen die wél graag plaatjes wilde zien.

http://www.e-cigaret.com/forum/imagehosting/202482
f2d42d0798.jpg

http://www.e-cigaret.com/forum/imagehosting/202482
f2d4340f0e.jpg

http://www.e-cigaret.com/forum/imagehosting/202482
f2d43a878c.jpg

PS sorry voor het watermerkje rechtsonder, daar
heb ik mijn plaatjes gehost en dat komt er dan
vanzelf op te staan.

Nou Knutselpeter; HELEMAAL MEE EENS!!!

OmarDesign