Erik Andersson (Kickstart)

Kwam vandaag deze op Monochrome tegen, “The Unique Automatic All-Around Watch” van Erik Andersson op Kickstart: website

Een leuk ontwerp, duidelijk geinspireerd door Panerai maar géén clone. Soort kruising van

Specs (40/10mm, Seiko NH50, safier, 100m WR) en prijs (~ 500 euro) zien er m.i. ook goed uit. Ben in de verleiding gebracht er een aan te schaffen. Wat is de mening hier?

gr, Marc

2 likes

Ben er niet kapot van, beetje een mix van van alles wat

Inderdaad lijkt op een mix.
Is wel een rustig ontwerp overigens, maar vind mijn Bulova mooier:slight_smile:

Mooie kast maar de wijzerplaat spreekt me niet aan, het bandje evenmin.

Ik was deze ECA ook tegen gekomen en ik vind hem ook best mooi. Weer eens wat anders.
Ik kwam daar ook een ander project tegen welke misschien wat voor je is (persoonlijk mijn voorkeur)?:

2 likes

Mooi horloge ook gefund

1 like

Website link van a blog to watch: http://www.ablogtowatch.com/e-c-andersson-north-sea-watch/

Sorry Marc, ik vind deze echt niet mooi. Zoals hiervoor gezegd een mengelmoes van vanalles, en die afhakking boven en onderaan de kast aan de lugs :neutral_face:

1 like

Aardige combi van design. En aardig ook voor details, zoals de lume dot op de secondewijzer die over de datumschijf gaat.

1 like

Lees tegenwoordig iets te vaak dat kickstarter projecten falen ondanks ze genoeg funds hebben… Ookal zou ik 't horloge top vinden, zou ik niet mee doen.

1 like

Hier (naast goede) ook slechte ervaringen met kickstarter. Meegedaan voor de beruchte zano minidrone. Uiteindelijk geld weg en niks gekregen. Wat dat betreft realiseren mensen zich volgens mij niet altijd dat kickstarter best een groot risico met zich meebrengt.

1 like

Vind ik juist een van de pluspunten van het ontwerp :slight_smile:

Bedankt voor de waarschuwing. Ik ging er van uit dat gehaald = levering…

Gehaald betekent dat je op dat moment betaalt. Dan gaan de personen achter de champagne aan de slag met eventuele doorontwikkeling en productie. Als dat om wat door redden dan ook allemaal niet lukt, ben je je geld kwijt en sta je met lege handen.

In de voorwaarden staat ook duidelijk dat je niet een product koopt, maar dat je investeert in een project. Creditcard maatschappijen en paypal vergoeding dus bijvoorbeeld ook niks als je uiteindelijk niet geleverd krijgt.

En zoals je hierboven ziet, mensen weten dat klaarblijkelijk niet altijd !