Erika marine nationale alternatieve?

Komen ook uit China, maar dan met 100% extra marge er op. Waarom zou je dat doen?

2 likes

Weet ik veel. Lekker belangrijk. Nu bestellen morgen in huis…kapot? Opsturen en dag erna weer een nieuwe…daarom misschien? Hij mag van mij ook wat verdienen. Punt.

1 like

Ja denk dat jij gelijk hebt. cheapest nato heeft wel eentje in een tof patroon, maar ik ga het dan gewoon niet riskeren. Qua Erika zie ik iedereen kwaliteit roepen maar aan dezelfde kant geven ze ook toe dat het na een jaartje begint te rafelen etc. Daar heb ik dan toch ook allemaal niks aan?

Voor 75 euro kan je veel moeie dingen doen. Heb er nu 9 voor 45 euro. Wie doet me wat? Zolang ze gewoon lekker comfortabel zitten vind ik het prima, maar het is nylon waarom zou het niet lekker zitten.

1 like

Als ze stug zijn, in de wasmachine met wasverzachter gooien…worden ze ook zacht. Doe ik ook en werkt prima. Geldt ook vooral voor de nato banden!

1 like

Toffe tip maar hoe doe je dat met dat staal gewoon in zo’n netje of hoe?

Het kwaliteitsverschil zit in het materiaal, de mate van elasticiteit, stiksels en inderdaad zit het wat comfortabeler naar mijn mening. Mede omdat het materiaal van de Erika MN wat dikker is en wat prettiger aanvoelt qua elasticiteit. Die goedkopere geven een beetje een flubberig gevoel.

Materiaal wel, maar zoals gezegd zijn die bij CNS net iets anders qua ontwerp.

1 like

Bedankt misschien toch maar eens nadenken over kopen bij Erika maar voorlopig even Aliexpressen.

Nee joh…gewoon in een zak van je broek of iets wat dicht kan…met rits. Maar volgens mij heeft mijn vriendin zo’n bh waszak… :thinking:…kan die ook in

1 like

Slim van de jaszak! En ja dat bh ding zat ik ook al aan te denken.

1 like

Tegelzetter…

Ik heb hier een NATO gekocht. Ik vind de meeste te dun en hier zijn ze iets dikker.

Klopt. Die hebben een paar leuke designs, en daarom had ik er ook een paar besteld om te proberen. Slecht bevallen :slight_smile:

1 like

Absoluut niet waar. CNS is echt heel ander materiaal. Die van Alie voelen inderdaad wat flubberig en die van CNS zijn über stug en minder elastisch.

1 like

CNS is gewoon prima met die kleine prijsjes van ze. En de Premium Nato’s zijn oprecht okay qua kwaliteit. De rest is waar je voor betaald.

Ik zou zeggen:

Koop liever 1x de real deal dan 5x iets wat het er niet bij haalt voor 15,-.

En als laatste tip: (mochten ze hier tweedehands worden aangeboden) koop geen gen. 1 Erika. Daarvan gaat de webbing vaak kapot. Of dit bij gen. 2 Erika is verbeterd zou ik ook maar even afwachten.

Ben wel benieuwd of er al mensen een gen. 2 wat langer al intensief gebruiken en hoe die zich houden. @junior weet jij dat misschien?

2 likes

Hmmm, de mijne van Ali en CNS lijken qua materiaal erg op elkaar. Dun en flubberig. Geeft ook al weer aan dat het niet echt consistent is dan.

2 likes

Die van Ali wel :wink: Die zijn allemaal t.o.v. Erika wat dun. Maar dat draagt niet vervelend. Raar verhaal van die CNS van jou. Ik ga die van mij zo eens checken voor de zekerheid.

2 likes

Vaak ook niet. :wink:
Gewoon even opletten als je een tweedehansje koopt. Geldt ook voor de andere varianten vermoed ik.

Ik draag ze niet lang genoeg. Heb inmiddels wel zo’n 10 verschillende Erika’s gehad en op één na allemaal keurig zonder ‘ruwe rand’ verkocht. De tweede generatie heb ik volgens mij nog helemaal niet gehad. Mijn laatste twee aankopen waren de Vintage uitvoering en die waren ook bij de eerste generatie al wat soepeler.

2 likes

Heb een Erika’s MN (ze is NLs trouwens) 2e hands gekocht. Lekker bandje, maar heb via Ali of eBay anderen gekocht die qua prijs/kwaliteit heel prima zijn. Ik had ook via Cheapest wat MN bandjes besteld, maar aangezien het hang en sluitwerk anders is, heb ik het bandje versneden, aangepast en nieuwe sluiting vastgenaaid. Geloof dat Erika’s een patent heeft op hoe het bandje werkt, dus dat zal wel de reden zijn dat Cheapest het anders moet doen. Daarnaast is het materiaal heel erg stug, dus ik ga ze niet meer bestellen.

2 likes

Aliexpress it is dan. Bedankt voor je hulp en het delen van je ervaringen. Ik waardeer het.

1 like