Erika's Originals

Via Ide bij Erika terechtgekomen: http://erikasoriginals.com

Nederlandse die de befaamde enige echte MN straps maakt. Duidelijke communicatie, en een snelle verzending vanuit Spanje. Top!

1 like

Echt niet DE echte!

3 likes

Wellicht. Maar wel de enige echte erika’s :blush:

Bam. Wederom een tevreden transactie :sunny:

Snel geleverd vanuit Spanje, goede kwaliteit strap en snelle reacties op mijn mails.

Yep. Heel prettige communicatie.
Vlotte verwerking en top service.

Ook hier heel tevreden. Toen ik na de bestelling nog even de brushed ipv patinated buckle wou, kreeg ik dezelfde avond nog een e-mailtje dat dit geen enkel probleem was.

Wederom een zeer snelle levering vanuit Spanje.
Gewoon goed!

2 likes

Ik heb in mijn enthousiasme voor 200 euro aan deze MN-straps gekocht. Mede vanwege de vele lovende reviews die op internet te vinden zijn. Er zijn echter blijkbaar niet veel mensen die deze straps ook echt dagelijks dragen en meer doen dan alleen achter een bureau zitten. Want na ongeveer 3-4 maanden intensief dragen gaan ze bij mij kapot.

Het probleem is dat de gesp continu langs de zijkant van het bandje schuurt. Als gevolg daarvan begint de naad/stiksel los te laten en komt het hele bandje uit elkaar. Het is al bij twee verschillende van deze MNstraps gebeurd. Ik weet vrij zeker dat dit gewoon een design/kwaliteit probleem is en het ook bij de anderen zal gebeuren. Ondanks de enorme positieve aandacht van de internationale watch-community gewoon geen goed product.

Dat terwijl ik nato-straps heb liggen van 10 euro die ik al jaren zonder probleem gebruik.

Echt teleurstellend.

Ik neem aan dat je ook bij de verkoopster je klacht kenbaar gemaakt hebt? Wat is/was de reactie?

Gek, dat schuren hoort al niet…bij mij blijft de gesp netjes op zijn plek. En ik draag ze ook behoorlijk intensief. Ik zou ff reclameren bij Erika.

:point_up_2: …dat dus.

Hier trouwens ook geen ‘geschuur’. Kan het zijn dat de maat niet okay is voor jouw pols @GrimFandango? Kan me voorstellen dat als er te veel/weinig ruimte is dat er speling is komt/zit. Ik heb er als gezegd geen last van.

Het is niet zo zeer “geschuur” dat er werkelijk merkbaar iets heen en weer schuurt. Het is meer dat frictie slijtage veroorzaakt waar het ijzer aan de binnenkant van de gesp vrij scherp is. Na goed foto’s van MN straps te hebben bekeken zie ik ook bij anderen slijtage op precies dezelfde plek. Ik denk dat het een combinatie is van de strap te strak dragen en continu in beweging zijn.

Ik heb Erika een mail gestuurd met daarbij een foto om het probleem te illustreren. Zij reageerde razendsnel en gaf aan dat dit niet hoort te gebeuren. Het is echter mogelijk dat de gespjes een scherp randje hadden. Zonder dat ik er expliciet om vroeg gaf ze aan mij direct een nieuw bandje te sturen. 10/10 voor de customer service dus.

Het nieuwe bandje ga ik losser om de pols dragen. En als ik een zomer ga hiken switch ik toch maar naar een goedkope nato.

7 likes

Zou je die foto hier ook willen delen? Kan ik 's kijken om welk ‘gespje’ het gaat en ook eens kijken of het bij mij slijt, iets wat me niet direct opvalt omdat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken…

Naar aanleiding van alle mooie foto’s en ervaringen hier heb ik besloten ook eindelijk een MN-bandje te bestellen bij Erika. Ik zie alleen nergens meer de optie om er een klein vlaggetje op te laten borduren, zoals vroeger. Weet iemand wat hiermee gebeurd is? Of ben ik aan het dagdromen?

Er staat mij bij dat je dat via de mail moet doorgeven.

Aan het dagdromen @Dunzdeck:wink:
Zoals @Vinner schrijft even een mail er achteraan en overigens ook als je een nummer op de band wil hebben anders dan het standaard nummer.

Geen probleem.

Zoals ik eerder aangaf heeft het er vast mee te maken dat ik de bandjes strak droeg, ik ze in de zomer continu heb gedragen en veel heb bewogen. Erika gaf aan te verwachten dat de gespjes van binnen wellicht scherp waren. Aanvankelijk was ik erg teleurgesteld, maar na wat googlen vermoed ik toch dat het niet een veel voorkomend probleem is.

Ik draag het bandje nu losser zodat hij in een lus door de gesp gaat en er niet strak tegen aan wordt getrokken. Dat voorkomt slijtage en mogelijk houdt het bandje het op die manier veel langer uit.

1 like