Laatst een Omega uit 1923 bij Scorpione gekocht. Prima horloge (ook van binnen) met garantie voor een redelijke prijs. De uitstraling van de zaak in Maastricht heeft iets bijzonders. Zoals de winkels van toen waren, huiselijk gezellig met een persoonlijke benadering. Vakman John Savelkouls heeft verstand van vintage horloges en is erg prettig in de omgang, dat geeft vertrouwen. Een zaak waar ik wel vaker naar toe zal gaan. Hij heeft trouwens tegenwoordig ook een webshop zie ###edit### of ###edit###
Ronald
###edit beheerder: websitevermelding als promotie mag niet###
Vandaag de Speedmaster cal 861 opgehaald bij John van Scorpione. Snelle en soepele deal en altijd bereid om je te helpen, met wat dan ook! Bescheiden en deskundig!
Gisteren ben ik, op hem geattendeerd door mensen op dit forum, naar Maastricht getogen, naar de winkel van John Savelkous, “Scorpione”. Voor mij een reis van 700 KM op en neer, ik was 10 uren aan reistijd kwijt. Maar geen spijt, want ik trof een waar eldorado voor de liefhebber van het betere Vintage Horloge. Om van te watertanden. John nam ruim twee uren de tijd voor me, en ik keerde huiswaarts met een nieuwe, nou ja, bijna nieuwe (staat 1) bijna ongedragen aanwinst voor mijn collectie, de Geneve 1012 van Omega. In originele Watch Box. Nu heb ik beide calibers uit 1973: de 1012 en de 1481. Je bent een horlogefreak of je bent het niet. Ik kan deze deskundige en toegewijde vakman Savelkous aan een ieder aanbevelen. Geweldige man! En een bijna “veureurlogse” winkel, zoals je het zelden meer ziet. Je zou bijna zeggen: “de tijd heeft er stil gestaan”. In positieve zin!
Ik ben zeer blij dat ik hem heb leren kennen. Dankzij dit forum!