Ervaring / advies betaling particulier buitenland

Ha!

Heeft iemand ervaring en/of een advies om een veilige transactie te doen met een particulier in het buitenland (België)?

Bank overschrijving kan natuurlijk maar dan ben ik 0,0 gedekt als er iets fout zou gaan.

PayPal lijkt me een optie, maar mogelijk ook een geldOverboeking vanaf / met mijn Creditcard.

Laatste optie is ophalen, maar dat is een dag rijden zo ongeveer.

Heeft iemand tips/ervaring?

1 like

Naar België gaat gewoon prima met een normale overschrijving. Heb geregeld gekocht bij Belgische liefhebbers op het forum, altijd goed gegaan :ok_hand:

Dit is feitelijk off-topic, het woord “horloge” komt er niet in voor. Als TL-1 mag je nog geen niet-direct horloge-gerelateerde topics openen. Als @Neo geholpen is met het gegeven antwoord van Tijner, gooi ik hem in off-topic.

Het is een Sepa betaling, er is geen enkele dekking nodig omdat geld direct af- en bijgeschreven wordt. Er bestaat niet zoiets als dekking voor normale overschrijvingen.

Ik woon zelf in belgië indien het niet ver is kan ik het voor je ophalen en zo aan je bezorgen?

4 likes

Ik snap dat bankoverschrijving gewoon werkt, het gaat mij om bescherming als ik daar een horloge koop.

Mogelijk als de verkoper niet verzend bijvoorbeeld… met een CC/ PayPal ben je hiervoor beschermt, maar dan moet de verkoper wel PP hebben bijvoorbeeld…

In dit geval Brugge. Maar ik woon in Noord-oost Nederland, helemaal rechtsboven in :slight_smile:

1 like

Is voor mij zeker te doen. Dus mocht het nodig zijn :+1:

4 likes

Met een particulier beschermt je CC of PayPal niks…

Ok dat wist ik niet.

Dat is een van de redenen waarom je hier koopt…

Omdat hier vertrouwen heerst!!! Is voor mij ook vaak een reden hier te kopen :slight_smile:

3 likes

Maak er een mooie dag/weekend van. Brugge is erg leuk.

Ik gebruik PP
Bij bedrijven hanteer ik de beschermde betaling, bij goede bekenden of HF leden hanteer ik meestal vrienden en familie. Je hebt dan geen transactie kosten.

2 likes

Het is OT, maar desalniettemin, wat is het verschil in risico met het kopen van een particulier in Nederland of België?

Dat is niet waar. Afhankelijk van welke manier je kiest op paypal heb je gewoon kopersbescherming en krijg je vergoeding als het product niet aankomt of afwijkt van de omschrijving.

Je kunt bij paypal kiezen uit twee manieren van betalen:

• beschermd met transactiekosten
  • onbeschermd, de friends and family optie, zonder transactiekosten

Het is niet zo dat een verkoper een handelsaccount oid moet hebben bij paypal om de beschermde optie te kunnen gebruiken.

Ik ben eens opgelicht vanuit zuid-amerika, maar had via de beschermde optie betaald, geen centje pijn, geld terug.

Maar afhalen heeft sowieso de voorkeur natuurlijk. Want als de staat je niet aanstaat, en je wilt hem retourzenden, daar zal paypal niet tussen gaan zitten als mediator. Bij afhalen kun je gelijk bepalen of de staat naar je zin is of niet.

Dat is het voordeel van kopen via horlogeforum. Daar weet je ongeveer hoe mensen met hun horloge omgaan, en kun je nog wel eens kopen en laten opsturen.

1 like

Als je de verkoper nu al niet vertrouwt: niet doen.

Brugge is trouwens een mooie stad. Het kost mij vanuit hier ook drie en een half uur, maar het is een rit waard.

Als je de verkoper wel vertrouwt, waar hebben we het dan over?

Gaat om verzenden :slight_smile: of het wel/niet verzonden wordt. Dát risico.

Dagtripje maken naar Brugge, leuke stad.
Is er geen mogelijkheid om halverwege af te spreken? Voor betalingen via hf zou ik nu niet zo’n schrik hebben, de verzendingen vertrouw ik minder.

1 like