Iemand van jullie ervaring met Artem sailcloth classic straps t.b.v. een Omega Speedmaster, en dan doel ik specifiek op het soort springbars?
Ik ben voornemens een paar classic sailcloth straps te bestellen, men bied 3 soorten spingbars aan:
Normale spingbars
Extra dikke (fat bars)
Easy exchange
Welke van deze 3 spingbar(s) hebben jullie gecombineerd met jullie strap(s) op de Speedmaster?
Heel wat (gesponsorde) reviews gezien op YT maar niemand die echt op de spingbar keuze voor hun bandje tbv de Speedy ingaat. En zeker niet over de duurzaamheid van deze.
Reden vraag:
Ik wil graag weten welke spingbar qua dikte het beste past in de lug-holes van de Speedy?
Hoe is de kwaliteit van de easy exchange bar i.c.m. classic sailcloth band? (Ik heb helaas wat slechtere ervaringen met z.g.n. easy exchange spingbars (nee: geen Ali’s, ook die van bijv. Cartier/JLC). Het is en blijft toch de ‘zwakste schakel’. Een zwakkere spingbar, tevens i.c.m. minder materiaal op de breedte van het bandje, wat de constructie zwakker maakt indien je bijv. ergens achter blijft hangen ten opzichte van een normale spingbar (of normale ‘fat’-bar). Echter, ik kan me voorstellen dat het sailcloth-materiaal sterker is dan dun kalfsleer van een Cartier Tank bandje…)
Zou ze ff een mailtje sturen, meen dat ze ook de reguliere Sailcloth hadden. Misschien uitverkocht? En er was nog een adres in Europa meen ik ergens op dit forum gelezen te hebben
Ik zag/zie inderdaad op YT sommige die mat zijn en andere die wat glazen terwijl het allemaal zgn classic sailcloth waren en niet de nieuwe hydro-flex oid.
Maar ze hebben tegenwoordig dus allemaal een iets anders look? Thanks.
Glans… Dan moet ik overwegen of ik tot aankoop overga.
Khaki green en blue had mijn voorkeur (groen veel out of stock poosje geleden ook bij Artem zelf)
Ik vind die Sailcloth van Artem maar stugge bandjes.
Kocht er 2 jaar geleden één voor mijn Speedmaster Racing na het bekijken van ettelijke revieuws op Youtube. Daarin worden ze geprezen voor hun kwaliteit en soepelheid.
Die Speedmaster heb ik al op allerlei bandjes gedragen : bracelet, leer, nato, Erika MN en Watch Steward.
En ik moet zeggen dat de Artem nooit lekker draagt in vergelijking met de rest. Hij ligt dus onderaan in het bandendoosje.
Vanmorgen nog eens op de Speedmaster gezet en toen zag ik een scheurtje in de zwarte stof. Wel teleurstellend na 2 jaar en weinig gedragen te hebben.
Voor mij geen Artem meer.
heb er ook wel eens eentje gehad, stugge dingen zijn het en niet uitnodigend om in te dragen, dus ook weer gewieberd, goeie naam maar draagcomfort vond ik ruk
ik heb de artem loopless met artem vouwlsluiting en voor mij is dat het meest comforatebele bandje wat ik ook gedragen heb, mijn ervaringen gaan van ali express bandjes tot breitling en omega OEM rubber.
toevallig heb ik afgelopen week de classic sailcloth van een forumlid overgenomen, welke ik nog niet gedragen heb, deze voelt wel net iets minder soepel en ook wat fragieler dan de loopless strap.
die looples kost ook wat meer dus op zich te verklaren.
Ook de loopless sailcloth gekocht met de Artemvouwsluiting. Ben het met @Rutg3r eens, zit heel comfortabel. Is echt een van mijn favoriete banden en zal er binnenkort nog een zwarte aan toevoegen.
Dit keer wel bij Fratello i.p.v. bij Artem zelf.
Foto’s uit het archiefje aangezien ik even geen horloge aan het bandje heb zitten.