Ervaring Artem strap, specifiek: soort springbar t.b.v. Speedmaster

Iemand van jullie ervaring met Artem sailcloth classic straps t.b.v. een Omega Speedmaster, en dan doel ik specifiek op het soort springbars?

Ik ben voornemens een paar classic sailcloth straps te bestellen, men bied 3 soorten spingbars aan:

• Normale spingbars
  • Extra dikke (fat bars)
  • Easy exchange

Welke van deze 3 spingbar(s) hebben jullie gecombineerd met jullie strap(s) op de Speedmaster?

Heel wat (gesponsorde) reviews gezien op YT maar niemand die echt op de spingbar keuze voor hun bandje tbv de Speedy ingaat. En zeker niet over de duurzaamheid van deze.

Reden vraag:

• Ik wil graag weten welke spingbar qua dikte het beste past in de lug-holes van de Speedy?
  • Hoe is de kwaliteit van de easy exchange bar i.c.m. classic sailcloth band? (Ik heb helaas wat slechtere ervaringen met z.g.n. easy exchange spingbars (nee: geen Ali’s, ook die van bijv. Cartier/JLC). Het is en blijft toch de ‘zwakste schakel’. Een zwakkere spingbar, tevens i.c.m. minder materiaal op de breedte van het bandje, wat de constructie zwakker maakt indien je bijv. ergens achter blijft hangen ten opzichte van een normale spingbar (of normale ‘fat’-bar). Echter, ik kan me voorstellen dat het sailcloth-materiaal sterker is dan dun kalfsleer van een Cartier Tank bandje…)

Benieuwd naar jullie opmerkingen / ervaringen.

Ik heb een moderne Speedy en een Artem met quick release, prima fit. Volgens mij praktisch geen- of geen speling. Dus geen uitgelubberde gaten.

Als je helemaal zeker wil zijn kun je OEM Omega springbars kopen bij @horloge24 en de Artem nemen zonder Quick Release, bespaart dan wat op de band.

Overigens big fan van Artem. Hele goede kwaliteit. Je kunt ze tegenwoordig gewoon bij Fratello kopen, zonder import kosten etc

1 like

Ik zou gewoon zonder QR bestellen en via de AD de 068ST2208 kopen (tbv 20mm lugwidte), kost je ong. 7~8 euro voor 2 stuks.

1 like

Miljaar, hadk dat geweten. Heb er pas een besteld

1 like

Ik zie op de website dat men alleen de Hydroflex en nato’s verkopen.

Bedankt voor de tips en advies

1 like

Zou ze ff een mailtje sturen, meen dat ze ook de reguliere Sailcloth hadden. Misschien uitverkocht? En er was nog een adres in Europa meen ik ergens op dit forum gelezen te hebben

3 likes

Jammer dat de hedendaagse Artems allemaal zo’n glansje hebben.

1 like

Ik zag/zie inderdaad op YT sommige die mat zijn en andere die wat glazen terwijl het allemaal zgn classic sailcloth waren en niet de nieuwe hydro-flex oid.

Maar ze hebben tegenwoordig dus allemaal een iets anders look? Thanks.
Glans… Dan moet ik overwegen of ik tot aankoop overga.

Khaki green en blue had mijn voorkeur (groen veel out of stock poosje geleden ook bij Artem zelf)

Laat je nou niet gek maken.
Dat valt echt wel mee, het is geen glossy gator oid…

Put even gauw uit archief

4 likes

Welke springbars heb je gebruikt voor die SJE093?

1 like

De fat bars.
Zitten prima.

1 like

Ik heb de gewone springsbars genomen voor een breitling colt.

Mijn ervaringen: was een beetje prullen om bandje erin te krijgen gezien de pin niet automatisch terugschoot in het begin, bandje was goed strak :joy:

Packaging:

Foto op het horloge:

Mijn conclusie? Kopen die handel, zit mega comfy, goeie kwaliteit en dit is wel degelijk een upgrade imo

2 likes