Heb mss interesse in de Explorer maar heb hem nooit IRL gezien. Vind het een prachtige klok alleen oogt hij erg fors tov bijvoorbeeld de Sub.
Gezichtsbedrog of echt stuk groter?
De sub vind ik al redelijk flink dragen.
Plaatje van het net
Heb mss interesse in de Explorer maar heb hem nooit IRL gezien. Vind het een prachtige klok alleen oogt hij erg fors tov bijvoorbeeld de Sub.
Gezichtsbedrog of echt stuk groter?
De sub vind ik al redelijk flink dragen.
Plaatje van het net
De Explorer II is inderdaad wat forser. Je kan natuurlijk ook een wat oudere Explorer kopen, die zijn wat kleiner.
Heb zelf de 216570 polar gepast enige tijd geleden.
Hoewel ik het een super mooi horloge vind was hij me te groot en heb ik uiteindelijk een NOS 16570 aangeschaft.
De 216570 draagt merkelijk groter dan een sub of gmt.
Vanwege de band en sluiting gaat mijn voorkeur naar de 216570 maar hij lijkt me idd erg groot…
De band van de explorer heeft geen glidelock he, ff rekening mee houden
42 mm vs 40 mm, om de pols vind ik het nauwelijks een verschil (bandaanzet 21 mm vs 20 mm). Mooi in proportie (bv lugs irm de bandaanzet) en een fraaie matzwarte plaat. Daarbij zie je 'm niet op elk terras, tv serie of film. Dus imo is zo’n 216570 een goede keus. Ik zou overigens als het je dagelijkse klok wordt een zwarte nemen, een witte vind ik alleen leuk in de zomer.
Nee dat wist ik…alleen volgens mij wel een meer solide versie dan het oude model.
Hij is veel lomper en uit proportie tov de 16570.
Zoek op YouTube maar eens op talking hands Explorer ii.
Na beiden eens te hebben gepast was het voor mij heel duidelijk dat ik de oude wilde hebben.
Persoonlijke smaak. Ik heb ook beide gehad (wit en zwart), maar mijn voorkeur heeft absoluut de nieuwe…
Hmm. Ik vind eigenlijk de hele balans weg bij de nieuwe. Veel te dikke wijzers en te grote kast. Maar ieder zijn ding.
Ik ben aan het sparen voor mijn eerste Rolex. Dit moest en zou een 216570 worden. Vorige maand gaan passen bij SenC. Vond hem echter met zijn 42mm toch te groot (ik heb 18cm polsen). Zie bijgaand fotootje.
Nu toch maar doorsparen voor een Sd4000 of een gmt blnr
18mm is wel heel smal.
Mijn polsen zijn 17,3 maar een Explorer 216570 kan gemakkelijk.
Op de foto lijkt het ook makkelijk te kunnen. De cameralens maakt het optisch nog groter tenzij de lens 50-55mm is.
Oude type is wel wat fijner van bouw.
Is aangepast naar 18cm !
Mijn pols is 19,5 maar ik vind hem nog steeds veel te groot.
Heb nu de Expl 2 216570 Polar, had de Sub ND 114060.
De Sub draagt inderdaad iets kleiner, maar de Expl. draagt niet minder confertabel. Ondanks dat de Expl. geen glide lock heeft. Vind hem super ! Vooral de 21 mm aanzet met de weer smallere taps lopende lugs vind ik heel mooi. De Expl. wordt door sommige gezien als minder, of ze worden gekocht omdat ze goedkoper zijn dan … zonde !! Ondergewaardeerd ook. Ik heb bewust voor de 216570 Polar gekozen. Had ook een Sub kunnen kopen voor dat geld. De witte Polar versie vind ik het mooiste, ook in de winter. Misschien ben je deze twee reviews al tegen gekomen, maar vind deze heel goed.
Paar plaatjes, pols kleine 18 cm.
Ik heb zelf een 16570. De 216570 heb ik een paar maal gepast en hij oogt aan mijn pols behoorlijk groter dan het 2mm verschil doet vermoeden. Het zijn allebei mooie modellen waarbij de kleinere versie gewoon wat minder opvalt aan de pols.
Als je de sub al flink vindt dragen zou ik zelf de kleinere in overweging nemen.
Vind hem helemaal niet te groot. Perfect zou ik zeggen. Maarja ieder zijn gevoel.
Je zou hem gewoon ergens moeten passen. Anders kom je er niet uit. Wat de één groot vind, vind de ander … enz enz.