Ik heb een vraagje, en wellicht zijn er hier lui die er ervaring mee hebben. Ik heb namelijk al een tijdje de Fenix 6X (hier op het Forum overgenomen). Feature wise ben ik zéér tevreden met deze klok. Het enige wat mee enigszins “dwars” zit is het formaat. Het is een grote klok wat uiteraard ook zo zijn voordelen heeft. Ik draag hem (afgewisseld met mijn “echte” klokjes zoals de onlangs hier ook op het HF overgenomen Squale 1521) ook dagelijks en niet enkel tijds het sporten.
Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de Fenix 6s pro Solar? Of wellicht met zowel de 6x als de 6s? En hoe bevalt dat al dan niet. 42mm is iig een stuk compacter dan de 51mm van de 6X.
Ik heb de 6s (geen solar) gehad. Ik heb toen ook voor de s gekozen door het formaat. Ik heb een redelijk kleine pols, maar ik was heel tevreden over het formaat.
Ik heb de 6 pro solar. Waanzinnig ding. Expres gekozen voor dit formaat omdat je dan nog steeds een goed afleesbaar scherm hebt bij het navigeren met kaarten en voldoende batterij capaciteit (voor mijn gebruik) maar toch niet zo’n enorm bakbeest om je pols hebt.
Ik had de Pro X voor hardlopen, draag een bril maar niet tijdens het sporten. Goed afleesbaar.
Recent heb ik de 6 pro solar gekocht , bevalt uitstekend en nog steeds goed leesbaar
Draagcomfort ook tijdens het niet sporten s een stuk beter dan zijn grote broer
Daar neig ik ook naar, al ben ik toch een beetje huiverig voor het Power Glass. Ben gewend aan saffier (wat wel meer glimt en weerkaatst). Vraag mee een beetje af of de minimale batterij winst dmv Solar het waardt is om geen saffier te nemen…
Moet zeggen dat de versie met saffier en bezel met DLC coating met wat dat betreft goed bevalt, beide kneiter hard materiaal.
De 6 pro solar heeft een kortere batterij levensduur tov de X… solar is leuk, maar weet niet of het echt toegevoegde waarde biedt. Het is wel weer beter afleesbaar tov saffier
Met de batterij zit het bij de 6 en 6x prima. Solar is daar een leuke extra optie bovenop. Het enige wat ik jammer vind is dat de 6 pro Solar geen saffier en geen DLC heeft. Vraag me dus echt af hoe snel zo’n Solar beschadigd. Mijn 6X is na 1,5 jaar nog spik en span.
Ik heb ook een tijdje een 6s pro gehad… Echt een super ding en zo’n lange batterijduur is echt een verademing.
Ik heb toen ook specifiek voor de “s” gekozen vanwege het formaat. Om dezelfde reden heb ik nu een 40mm Apple Watch. Ik heb destijds de 6s verruild voor een AW en ben daar eigenlijk nog steeds erg tevreden over. Dat zou je ook nog kunnen overwegen afhankelijk van waar je hem voor gebruiken wil.
De 6s pro is net echt weer te klein naar mijn mening. En een Apple watch is een prachtige smartwatch, maar niets voor mij. Ik heb de fenix 2, 3, en 5 gehad, heb nu de 6x, dus ik blijf naar alle waarschijnlijkheid bij Garmin
Ja dat is natuurlijk volledig afhankelijk van je polsmaat… de mijne is best compact
Ik gebruik de AW in combinatie met de app “workoutdoors” waardoor je al de additionele functionaliteiten hebt om er een capabel sporthorloge van te maken.
Daarnaast luister ik tijdens het hardlopen veel naar podcasts. Een AW icm Airpods is een bijzonder fijne combi. Tenslotte is een AW ook nog goedkoper dan een Fenix… Een Fenix is echter wel een horloge met een echt “outdoor” karakter terwijl de AW een horloge is die je op elke straathoek tegenkomt. (oh… en de batterij van een AW is ook nog wel een ding natuurlijk )
Thanks voor je info en screenshots
Ja, die outdoorlook is oa wat me aantrekt bij de Garmin. Overigens kan je bij de Fenix ook je headset koppelen zonder je telefoon mee te nemen. Moet je wel eerst even Spotify connectie en wat muziek downloaden op je Fenix. En de batterij duur is waanzinnig. Mijn 6X heeft as we speak nog 65% en dat zou genoeg moeten zijn voor 10 a 12 dagen.