Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het aanschaffen van een horloge via Chrono24 en in het bijzonder als het horloge in Amerika wordt aangeboden (geautoriseerde verkoper). De verzendkosten zijn uiteraard flink, maar kan ik nog invoerrechten verwachten? Is het sowieso veilig om een aanschaf die eerst nog een flinke reis moet maken?
Ik heb ook al enkele keren een mooie deal in the US gevonden. Als je dan berekent hoeveel BTW en invoerrechten je nog moet betalen is het voordeel (bijna) verwaarloosbaar.
VAT, GST, or duties for the country you ship it to. Some countries and services require you to pay this in advance. Others require you to pay the fees when your package arrives in your country.
In dat geval is dit dus alleen handig als je te maken hebt met een US bedrijf die niet naar NL stuurt. Geen voordelen mbt kosten dus (vroeg me al af hoe dat (legaal) mogelijk was).
Dank voor de opheldering.
Je hebt daar online calculators voor, en eBay geeft het vaak al van tevoren aan. Niet echt onvoorspelbaar wat mij betreft. Soms zijn dingen alsnog goedkoper, en soms heb je geen keus
Wellicht, maar je bent afhankelijk vd waarde zoals de verzender die op de papieren vermeldt, en de kans is aanwezig dat er een andere inschatting wordt gemaakt door de douane alhier.