Ervaring horloge kopen in de Verenigde Staten

In mei dit jaar zal ik voor een 1,5 week naar Las Vegas gaan. Nu heb ik een horloge op het oog waarvan de list prijs een stuk lager is als in Nederland. Daarnaast scheelt het ook nog is een beetje extra met de huidige koers van de USD.
Maar hoe zit het precies met terugkeer naar Nederland? Zijn er hier forumleden die hier ervaring mee hebben?

Thanks!

3 likes

Even aangeven bij de douane, en bonnetje daarvan goed bewaren als je weer buiten de EU reist

9 likes

Is het een Rolex?

Nou niet helemaal, maar bedankt voor de tip! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee een Omega

1 like

Maar dit soort dingen worden hier dus niet besproken. Ik bonjour hem straks naar off-topic maar dan kan je er dus niet meer bij. Dan weet je dat.

3 likes

Tenzij TS gewoon netjes de regels wil volgen en hier graag informatie over wil hebben. Laten wij geloven in het goede in de mens.

7 likes

Bedenk dat je in Amerika nog allerlei obscure, niet vermelde tax moet betalen of dat de aanbieder niet de officiële Omega garantie biedt, maar een eigen, los van het gedoe bij invoer in de EU. Vaak is Chrono24 binnen de EU aantrekkelijker

1 like

Te laat. Ik haal m’n opmerking wel weg. Kan ie dan terug? :joy:

Hoort sowieso niet in algemeen volgens mij maar doen jullie maar je ding. Ik heb er al een puinhoop van gemaakt! :joy:

3 likes

Omega is cool!

Bezoek in Vegas de Omega Mart!

1 like

Dan toch maar is C24 in de gaten houden. Uiteindelijk met de invoerrechten + BTW zal ik alsnog uitkomen op de list prijs in NL. Misschien nog wel is hoger vanwege de niet vermelde tax.

1 like

Volgens mij zijn er bij de grote internationale merken niet veel verschil in prijzen dat kan hoogstens wat schelen door valuta koersen of BTW. Maar dat voordeel ben je vaak weer kwijt bij invoer.
Je hoeft natuurlijk geen dief van je eigen portemonnee te zijn, maar in de EU kun je ook best prima een goede deal scoren.

3 likes

Neem als vuistregel, de prijs in de US, plus ca 25%… geld ook voor Japan!

Ik heb het nog steeds niet gedaan, koop het liefst in de EU! Is ook makkelijker met terugsturen mocht dat nodig zijn! Geen gedoe met BTW betalen, terugverlangen etc, etc!

Gewoon lekker kijken, even de tijd nemen, dan vind je ook wel leuke aanbiedingen binnen de EU!

1 like

Het terugsturen is in dit geval dan niet van toepassing aangezien het een winkel aankoop is. Maar snap wat je bedoelt. Mijn voorkeur gaat alleen uit naar nieuw in de winkel kopen. Geen idee waarom, maar wil dat toch is een keer meemaken.

1 like

Kijk en dat is nu waarom dit soort topics altijd ontsporen.

Nou inderdaad zeg, het escaleert echt volledig uit de klauwen

1 like

Tja daar zit wat in

1 like

Moet je ook oppassen… sommige winkels geven je de garantiekaart blanco mee, of helemaal niet! Krijg je een eigen kaart van de winkel…

Zou het geheel maar eens goed doorrekenen of het wel interessant is!

Zonder garantiekaart geen garantie… dus ik denk dat tussen koop in US en EU minstens 1K moet liggen, om eventuele repataties op te vangen! Dan dat gedoe met de douane (omgaan of niet, moet je zelf weten)

IK zou het denk ik niet doen! Het hele gedoe erom heen is mij teveel gedoe!

1 like

Al die angst wat er allemaal mis kan zijn met de evt. aankoop daar. Koper zou best in staat kunnen zijn dat zelf te beoordelen.
En dan de oproepen vooral aangifte te doen bij aankomst in NL. LOL.

3 likes

6 likes