Hé dat is herkenbaar!
Woon jij ook aan de overkant?
Hé dat is herkenbaar!
Woon jij ook aan de overkant?
Hoi!
We zijn vast buren
De censuurpolitie gaat hier weer lekker te keer… jammer zeg.
Er is hier maar één acceptabel antwoord en dat is dat het niet mag.
Dan mag het topic dicht denk ik
Maar grote smurf zei …
Ja hoor. Je mag tot een bepaald bedrag gekochte goederen meenemen van buiten Europa. Moet je zelf even nakijken. Komt het bedrag van aanschaf daarboven moet je in principe bij terugkeer dat aangeven (balie iets aan te geven) Ikzelf heb dat nooit hoeven doen, mijn aangeschafte spullen zaten daar altijd onder.
Ik zie steeds “is” staan, bedoel je daar “eens”? Leest verwarrend.
Ik zie dat je enkel de btw bij rekent. Hoort daar normaal ook niet nog invoerrechten bij te komen?
€430,-
Heb de bonnen niet precies bekeken maar vrijwel overal komt nog een percentage State / sales tax bovenop hé. Wat er gebeurt als je niet aangeeft bij de douane heb ik geen ervaring mee. Maar het is in elk geval minder aantrekkelijk dan op het eerste gezicht lijkt
Volgens de website van de belastingdienst zijn deze invoerrechten praktisch niks.
Onderstaande is rechtstreeks gekopieerd van de website.
Horloges
4,5%
(U betaalt minimaal € 0,30 en
maximaal € 0,80 per horloge)
Om deze reden heb ik het niet toegevoegd omdat €0,80 niet echt wat doet aan de prijs.
Dat is nieuw.
Bedankt iedereen en excuses voor deze uit de hand gelopen topic.
Maar ik heb nu in ieder geval duidelijke antwoorden gekregen op de vragen die ik had.
Conclusie; lekker in EU kopen bij één van de AD’s.
Mijn welgemeende excuses voor het verkeerd gebruiken van “is” en “eens”.
Roomser dan de paus. Ik vind romiger eigenlijk ook wel een goeie.
Wat @Arnout86 zegt; Het is zeer zeker goed mogelijk, houd alleen rekening met 21% BTW die je af hoort te dragen bij invoer. Verder wat gedoe met terugvragen van taxes op de luchthaven, dus zorg dat je op tijd bent. Of het verschil in aanschaf en valuta dan voldoende is is een afweging die je zelf moet maken
Dat kan onderdaniger
Dat is dan verschillend met België, hier betaal je sowieso het complete bedrag van de percentage en daarop betaal je ook nog eens btw.