Ervaring kopen chrono24 japan

Hoi,

Heeft er iemand toevallig ervaring met het kopen van een horloge uit Japan of VS via chrono24? Ik zie daar namelijk leuke horloges voor een leuke prijs (omega en Rolex) maar ik werkelijk geen idee of dat een hoop “gedoe” oplevert bij het invoeren (tijd, kosten papierwerk) en of het dan de moeite nog is?

ik hoor graag van jullie.

Het verhaal wat importeren betreft is hetzelfde, of je het nu via Chrono24 doet, of niet. Over kopen in het buitenland en de hier te betalen kosten (BTW & afhandelingskosten) zonder hier honderden artikelen te vinden. Ook de belastingdienst heeft alle informatie die je zoekt online. Succes!

1 like

Normaliter is de garantie wereldwijd zijn. Dan is het geen enkel probleem, garantie via Swatch in Eindhoven.
Samengevat: enkel kopen met reguliere garantie, niet enkel een leveranciers-garantie.

1 like

Tel er rustig 75 tot 100 euro bij voor het verzenden dan nog eventueel kosten voor verzekeren tijdens verzending wat handelingskosten en vervolgens 21 % BTW dan ben je een heel eind op weg.

De douane zijn ook niet achterlijk hoor,
ik heb menige keer ( en dit voor aankopen van werkelijk enkele 10-tal dollar om toch onder de 22 euro te blijven) dat ze een schrijven sturen om een kopie van de aankoopbewijzen en eventueel van een betalingsbewijs te zien, indien dit OK is sturen ze je het pakket door, indien niet in orde mag je het komen uitleggen en nog een boete voor fraude bovenop

Ga uit van 3-4% invoerrechten en 21% belasting over het aankoopbedrag (incl. Invoerrechten en verzendkosten)

Japanse prijzen zijn leuk zonder tax. Hierna ontlopen ze de Europese prijzen toch niet zo? Dus wat schiet je ermee op?

Ik doe de prijs altijd maal 1,25 als iets van buiten de Europeese Unie komt. Zit je min of meer goed wat te verwachten. (En dan zijn de US en Japanse prijzen vaak niet meer interessant)

Niet erg handig voor de verzekering.