Ik heb enkele maanden terug inmiddels mijn Pulsar YM62-X159 naar allesvoorhorloges.nl gebracht (in Gemert) om de band te laten vervangen en heb er zeer zeker geen positieve ervaring mee.
Ik bracht mij horloge daarheen om er een nieuw bandje op te laten zetten (een originele) aangezien het niet een standaard pushpin betreft maar het zit vast met een pin die door de kast heen loopt. Deze pin moet er helemaal doorheen geduwd worden en klinkt dan vast in een klein stukje wat ervoor zorgt dat de band goed vast zit.
In de winkel zeiden ze dat ik er best op zou kunnen wachten want het was zo gebeurd. De vrouw achter de balie begon al aan de pin te trekken zoals een standaard pushpin, ze had nog niet in de gaten dat het anders werkte bij dit horloge. Op zich geen probleem, kan gebeuren, dus ik vertelde het even. Toen werd het horloge na een paar minuten maar naar achter het atelier ingenomen… Waar ze na een half uur nog bezig waren… Ik heb uiteindelijk 45 minuten in de winkel gewacht waarna mij werd gevraagd of ik de volgende dag maar s middags terug wilde komen want het zat tegen met het vervangen van het bandje.
Nou goed dan, dan doen we dat… Niet heel blij maargoed kan gebeuren.
Mijn vader had de volgende middag het horloge dus opgehaald voor mij en tot mijn schrik zag ik thuis dus dat er krassen op de kast zaten, de pin er niet mooi strak in zit en ik voelde me dus enigszins bedonderd… Van een horlogezaak zou je toch moeten verwachten dat zij het zonder enige schade zouden kunnen vervangen.
Wij hebben ze dus erover gemaild en zij zeiden simpelweg dat ze er niks aan konden doen, niet hun schuld werd er eerst nog gezegd. Toen maar langs gegaan in de winkel, laten zien wat er is en toen bleven ze zeggen dat het niet hun schuld was en dat het kan gebeuren die schade… Ze wilde dus ook niks van een schadevergoeding oid regelen, niks.
Uiteindelijk hebben we het maar zo gelaten dan, want om er nou een advocaat oid op te zetten zag ik niet echt zitten, maar het is toch een ervaring die ik jullie allemaal graag wil besparen en even wil delen.
Wel moet ik zeggen, ik heb er vaker bandjes besteld, gewoon thuis laten sturen. En die ervaringen waren wel gewoon goed! Dus niet alleen maar negatieve ervaringen met hun.
Maargoed hier foto’s van de schade:
Het is niet super grote schade, maar het zijn erg diepe krassen en zoals te zien is zitten de pinnetjes niet overal hetzelfde…
Het horloge heeft mij 2 jaar terug nog ongeveer 200 euro gekost en dat is voor mij toch een hoop geld… Dus ik was er op z’n zachtst gezegd behoorlijk boos om…
https://imageshack.com/i/0zgzqgj][img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/35/gzqg.jpg[/img
https://imageshack.com/i/111d6fj
https://imageshack.com/i/nlmlvyj][img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/849/mlvy.jpg[/img
Zo hoort het pinnetje te zitten, maar ook hier zit een kras.
https://imageshack.com/i/n1iwp6j
Ik weet het, het zijn niet de grootste krassen, maar ze zitten behoorlijk diep en voorheen zaten ze er niet…