Ervaring met Behr loupes?

Zijn er knutselaars of professionals op het forum die ervaring hebben met Behr loupes om op de bril te monteren? Bijv. de Behr model 55?

Zoiets dus:
image

Het lijkt me handiger werken dan met een klassieke loupe, maar ik weet niet goed welke vergroting(en) en welke ‘focal length’ ik zou moeten kiezen… (zie https://behrloupes.com/list.html)

Iemand ervaring of ideeën?

Topic titel mss wijzigen in “goede opticien gezocht?”
Ik weet dat er hier een paar rondlopen.

1 like

Kan je op dit forum eigenlijk gebruikers automatisch op ‘negeren’ zetten?

7 likes

Dat kan. Maar het is een oprecht advies als je de aandacht van goede brillenmakers wilt trekken.

2 likes

Hallo Alvahe,
Ik heb zo een loep, en ik vind het handiger dan de gewonne loep die men aan de oog houdt, onder ander omdat ik al brillen draag. Maar zoals voor alle loepen werkt het alleen maar met een oog, dus is het onmogelijk voor mij de diepte te zien. En als men op heel kleine dingen werkt kan het gevaarlijk zijn. Ik gebruik meestal een pet loep met 3 glassen boven mijn gewonne brillen (Brillen+glassen 1+glassen 2 + 1 oog loep).
En om de sterkte te kiezen zou ik zeggen dat het hangt af van hoe klein je wilt kijken. Misschien met gewonne loep proberen om de juiste sterkte te kunnen vinden, en dan de zelfde sterkte voor deze model te kiezen.
Groet,
BD

1 like

Wel ervaring met Beer&Groupies, maar dat is van een hele andere orde vrees ik :grimacing:

1 like

De Bergeon Ary loup schijnt erg fijn te zijn, iedereen met een bril die ik ken gebruikt deze.
Zijn er in links en rechts en verschillende sterkte.

2 likes

Klopt, maar het zwenkmechaniek raakt wel wat losser na verloop van tijd. Met een plastic shimmetje heb ik 'm weer wat stroever gemaakt. Ook maken de “klauwen” die om je montuur vallen, krassen op het glas - of in elk geval op de coating. Even heel goed opletten en evt. wat bijbuigen.

Het extra inzet-loupje is helemaal ideaal; friction-fit en ideaal voor tijdens het oliegeven.

Ding is trouwens ongeschikt voor enorme plastic hipster-monturen. :wink:

1 like