Ervaring met Bell en Ross vintage BR123 - original black

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar dit horloge en ben benieuwd naar jullie mening/ervaring. Ik twijfel tussen deze en een sinn 856, of 556.

Het model is uit de collectie maar is via chrono24 nog wel te krijgen. Ik twijfel hoe het draagt omdat ik vrij kleine polsen heb (16,5). De breedte gaat misschien nog wel, maar de lug 2 lug afstand lijkt me wat groot. Bovendien veel ruimte tussen kast en pushpin.

Ik ben benieuwd of er iemand is die het horloge heeft of heeft gehad die me meer kan vertellen en misschien foto’s kan delen. Het horloge live zien zou helemaal geweldig zijn (omgeving Eindhoven).

2 likes

Geen ervaring mee. Wel een gaaf ding. :+1:

1 like

Helaas, ook geen ervaring mee. Maar wat een prachtig horloge. Vooral de Falcon met een vliegtuigje op de 6.
Veel succes met het verdere verloop…

1 like

Deze original black is toch nog te krijgen (andere niet afhankelijk van welke kleurstelling je wil)?

Op de website van B+R geeft hij bij de ene aan dat hij niet meer te krijgen is, maar Orginal Black kan ik aan het winkelmandje toevoegen.

Deze toch?
https://www.bellross.com/our-collections/vintage/br-v/br-123/br-123-original-black

Het is niet bij Eindhoven, maar Brunott in R-dam verkoopt B+R en de Bijenkorf in A-dam ook. Dus misschien een beetje rondbellen en googlen is er ook een juwelier in omgeving eindhoven die dit merk verkoopt er er nog een heeft liggen. Hij staat niet bij Brunott op de site, maar ik heb modellen recent in de etalage zien liggen die ook niet op hun site stonden. Dus misschien gewoon geen actueel beeld en hebben ze er nog een liggen.

1 like

Bedankt voor de reacties alle allemaal.
Ik had gehoopt een trip van een uur te besparen. Brunott is een goede tip. Rottterdam is net iets dichterbij dan Adam (Zazare).

Overigens: Ik had al 4 andere listed retailers gebeld maar 3 er van waren net gestopt met B&R. Blijkbaar heeft het merk het moeilijk in Nl.

In Eindhoven werden ze vroeger verkocht bij 1 juwelier, maar die voert het merk al jaren niet meer. Gek want met de intro van de nieuwe vintage modellen (schijnbare tegenstelling :wink: had ik meer aandacht voor het merk verwacht.

Groeten, Jan

2 likes

Ik heb hem in een grijs verleden gehad. Erg mooi ontwerp gewoon. Wat groot is, is voor iedereen weer anders, maar ik vond hem behoorlijk groot dragen.

2 likes

Nog niet bij B&R dealer geweest. Maar ik heb vandaag wel de directe concurrenten om de pols gehad. Sinn 556 en 856. Wordt nog een lastige keuze…
Advies en comments altijd welkom!

1 like

Dan ben je voor een fractie van de prijs klaar…ik zou het wel weten. Heerlijk model de Sinn 556/856. :ok_hand: