Ervaring met black Luminova?

Volgens de specs van mijn U-Boat zouden de wijzers voorzien moeten zijn van ‘black Luminova’

Alleen zie ik daar niks van, zelfs wanneer is het horloge onder een halogeen lamp hou en dan in het donker bekijk licht er niets op.

Heeft er nog iemand ervaring met ‘Black luminova’? Zou dat gewoon goed moeten oplichten?

Het betreft dit model

Van de authenticiteit ben ik zeker gezien het horloge van bij een officiële dealer komt overigens.

Ik heb wat samples van Superluminova… en inderdaad… zwarte luminova geeft slechts een zwak schijnsel vergeleken met de witte… da’s helemaal standje “Bouwlamp”… de gekleurde Luminova geeft altijd wat minder licht dan de ongekleurde… en je kunt wel stellen… hoe donkerder de kleur, hoe minder licht het afgeeft

Het ligt er ook aan of je ogen gewend zijn aan het donker.
ik heb een Fossil waarbij de zwarte delen ook oplichten
( geen idee waarom en wat voor materiaal ) maar dat duurt ook maar een minuutje en dan moet je hem echt flink bestralen ook.

Wat arie al zei, hoe donkerder de pigmenten, hoe moeilijker t wordt om licht af te geven.

En daarmee ook herkenbaar carte tempel zei, als je zelf ook naar dat halogeen lampje hebt gekeken, Is t daarna niet bepaald makkelijk om de zwakke gloed te zien.

Zelf heb ik alleen wat in (donker) grijs. Die op m’n GPS gshock doet t best goed. Is niet heel fel, maar houdt het best lang vol. De rest doen t maar matig.