Ervaring met Breitling Superocean 2 44mm?

Beste,

Zijn er hier op het forum mensen die ervaring hebben met een Breitling Superocean 2 44 mm A17392.
De twijfel is bij mij weer toegeslagen om mijn Submariner weer we te doen en een Superocean of Colt terug te nemen.
De Colt heb ik al een paar keer gehad en is mij goed bevallen, en heb vroegen ook een aantal Superocean’s gehad maar ben benieuwd naar de ervaringen van de nieuwe en dan met voorkeur op staal.
Al vast bedankt,

2 likes

Boem!

7 likes

Heb ook eentje gehad. Bezel is in rubber en was in mijn beleving een serieus minpunt… verder super horloge maar aandacht werd steeds terug naar die rubber bezel getrokken.
Ik zou persoonlijk de sub niet wegdoen voor een SO… perssonlijne smaak natuurlijk…
Succes met de keuze

1 like

Ik kan alleen zeggen… mocht je de sub wegdoen voor een Breitling, kijk dan ook eens naar een SuperOcean Heritage. En ja die heb ik dan naast een Colt Automatic en de SOH is echt mooi…

7 likes

@marcelv Kom er maar in …

1 like

En wat vind je van een breitling avenger 2 gmt? Stapje hoger dan een colt, maar toch bijna zelfde looks…

8 likes

Ik vind de SOH 44mm een top horloge.

(Persoonlijke) positieve punten

• de bezel is prima en niet schade gevoelig
  • het uurwerk loopt mooi constant
  • hij is goed te servicen
  • datum
  • de lume is super gedurende de hele nacht
  • de AR van het saffier is fantastisch
  • het horloge voelt kwalitatief top aan
  • hij ligt fijn op de pols (ietsjes hoog)

Minpuntjes kunnen zijn:

• de afmetingen voor kleine polsen
  • de ring tussen saffier en bezel kan snel beschadigen

Al met al vraag ik me steeds vaker af of ik hem wel weg had moeten doen…:thinking:

5 likes

Heren,

Allemaal bedankt voor jullie reacties en info.
Zal eens rustig nadenken over dit luxe probleem en jullie bevindingen meenemen.

De Heritage heb ik gehad, in 42 mm met zwarte plaat en op de stalen band.
Super fijn horloge om te dragen, maar stoorde mij er op een gegeven moment een beetje aan dat de band niet aansloot aan de kast (wat natuurlijk bij een heritage niet hoort).

1 like

De Avenger gmt heb ik gehad, op staal maar vond hem niet prettig op mijn pols liggen.
Ik weet dat ik een zeikerd ben helaas.

Super tevreden met mijn so44

3 likes

Dat begrijp ik Marcel.:heart_eyes:

Veel plezier gewenst met deze topper en wees er aub zuinig op, hij is het waard…:pray:

2 likes

Ik ben zuinig op al mijn klokjes😉

2 likes

Heel verstandig, ik ben ook nog steeds niet van het “dragen en laat maar beschadigen”, krijg het gewoon niet over mijn hart…:blush:

3 likes

Als er hier mensen zijn die van hun Colt af willen, sta open voor inruil.