Ervaring met Casio Wave Ceptor

Allereerst, goedenavond allemaal :relieved:

Ik heb dit horloge al een aantal dagen op het oog:

Casio Wave Ceptor herenhorloge zonne-energie en radiografische klok massief roestvrijstalen behuizing en armband https://amzn.eu/d/684QTaU

Ik ben opzoek naar mensen die dit horloge hebben en wil graag de plus en minpunten weten.
Ik ben een soort van overtuigd om te kopen, maar ook weer niet 100% overtuigd.

Waarom? Ik heb geen idee. Ik vind het een prachtig horloge:

3 likes

Misschien anders even zoeken op Google… zoek op review en de wereld gaat voor je open

1 like

Ik zit hier op een forum over horloges.

Ik stel liever hier de vraag dan dat ik recensies bekijk van mensen die er waarschijnlijk geen verstand van hebben.

Maar bedankt voor de tip hoor…

Ik heb niet dit specifieke horloge, maar wel een andere radiogestuurde Casio. Daar kan ik kort over zijn: doet het altijd. Loopt altijd tot op de seconde gelijk, want heeft (althans bij mij in Rotterdam) nooit moeite om het radiosignaal op te pakken. Met de solar-techniek van Casio heb ik persoonlijk geen ervaring maar ik weet uit betrouwbare bron dat die het prima doet en dat de capacitors zeker vijftien jaar mee kunnen.

1 like

15 jaar?

Mega goed zeg :astonished:

Thanks… Weer een pluspunt er bij dus :muscle:

Ik denk dat @LvO helemaal niet zo’n gekke suggestie gaf. Als ik een bepaald horloge niet ken ga ik allereerst een uitgebreid rondje op Google doen. Daar gaat inderdaad vaak een wereld voor je open en de grap is … daar kom je ook de ervaringen tegen die hier zijn geschreven. Enne zelfbenoemde kenners heb je overal. Youtube vind ik trouwens ook een goede bron voor reviews. Niet altijd objectief maar wel informatief.

Ik ken het type niet, wat jij laat zien. Wel kan ik in algemene zin zeggen dat Casio prima producten levert voor het geld wat je ervoor moet betalen. Vind ik.

Succes! :beers:

3 likes

Dit specifieke model heb ik geen ervaring mee. Maar diverse Casio’s gehad en dat zijn probleemloze horloges gebleken.

Leuk model en veel functies voor dat geld.

1 like

Leuk horloge! Ik heb al 3 Casio’s, mijn dochter en haar vriend beiden één, andere dochter één en ze hebben ons nog nooit in de steek gelaten.
Veel vertrouwen in Casio.

Dit model heeft wel acryl glas en of dat nu zo krasvast is betwijfel ik…

1 like

Ik heb recent deze CASIO gekocht met solar en radio controlled, is momenteel mijn meest gedragen horloge, omdat het écht grab-and-go is. Solar werkt goed, net zoals het radiografisch gelijkzetten. Batterij staat altijd op HIGH en radiosignaal steeds ontvangen tot nu toe :+1:t2:

Aanrader ! :grin:

5 likes

Ik heb ooit een Wave Ceptor gehad, beetje als deze. Werkt zoals je van een Casio mag verwachten maar toch weer van de hand gedaan. Had er geen klik mee. En dat is voor mij bij een Casio zeldzaam. Aan de kwaliteit lag het zeker niet.

2 likes

Waar lag het wel aan?

Goedemorgen trouwens :relieved:

Ik wilde het gewoon eens uitproberen. Alleen het horloge lag me niet zo. Ben geen liefhebber van analoog en digitale weergave in 1 horloge. Dat dus.

1 like

Dit model komt er ooit wel eens.

Kan me niet voorstellen dat je een Casio kan kopen die niet goed werkt… voor de betrouwbaarheid hoef je hem niet laten te staan…

De vraag is aan jezelf of je er qua looks wat mee hebt, dat is denk ik het meest persoonlijke en bepalend voor de “klik”. Ik heb zelf een klassieke A158WEA-1 (Alarm Chrono). Waar ik mij het meest over verbaas is hoe lang deze met een batterij kan. Waar mijn andere horloges na een jaar of 2 wel leeg zijn tikt deze al 5 jaar onverstoord door. De Solar zal dus vast en zeker voldoende bijladen om hem altijd te laten tikken… tenzij je heem 5 jaar in een donkere bureaulade legt ofzo.

Dus ga voor de looks! Tenzij je een rekenmachine functie vereist op je horloge, dan wordt natuurlijk de selectie wat smaller… :smiley:

aanvullende tip van de dag: Probeer een fysieke winkel te bezoeken waar ze het horloge in levende lijve hebben. Van een plaatje kopen op het internet is toch altijd lastig om de echte looks van het horloge te zien… zoals hoe het zonlicht op de wijzerplaat valt… hoe glimmend de case is… etc etc. Succes!

1 like

Anders kun je ook nog deze Casio Oceanus bestellen in Japan. Kost wat meer, maar prachtige afwerking.
De techniek werkt 100% perfect, solar, eeuwige kalender, exacte tijd via radio signaal.

3 likes

Mijn voorkeur gaat uit naar digitaal en analoog samen

1 like

Ja, die datum is digitaal :rofl: