Hallo iedereen ik ben hier nieuw op dit forum en ik heb een vraag ik zou graag een zwitsers horloge willen kopen liefst onder de 1000 euro nu mijn vraag is, is het merk Cornavin bekend of is dit niet aan te raden.
alvast bedankt
Hallo iedereen ik ben hier nieuw op dit forum en ik heb een vraag ik zou graag een zwitsers horloge willen kopen liefst onder de 1000 euro nu mijn vraag is, is het merk Cornavin bekend of is dit niet aan te raden.
alvast bedankt
Welkom :~
De vintage modellen uit de jaren 60 zien er wel okay uit, doch m.i. niks bijzonders ( Venus uurwerkjes )
de nieuwe modellen zien eruit alsof ze bij miniinthebox in de uitverkoop liggen
ik denk dat je voor dat geld wel wat leukers kunt
kopen van merken die algemeen bekend zijn en een eigen website hebben, Tissot / Rodania / Junghans e.d.
just my 2 cents
m.v.g. Gerard
Tot 1k, kun je uitstekend terecht bij b.v. Tissot, Hamilton, Certina, Mido. Dan kun je zelfs voor een mechanisch horloge kiezen.
Nee, het is mijn inziens geen bekend merk, in i.i.g. niet in Nederland.
@Carpe tempus:
Dit is hun “eigen website”: http://cornavin-watches.com/en/home-3.html
De opmerking “de nieuwe modellen zien eruit alsof ze bij miniinthebox in de uitverkoop liggen” vindt ik totaal onzinnig.
@tocothijs82:
"Tot 1k, kun je uitstekend terecht bij b.v. Tissot, Hamilton, Certina, Mido. Dan kun je zelfs voor een mechanisch horloge kiezen.
De Swatch Group is je erkentelijk 
Klopt Lexor, het waren eigenlijk wat merken, die mij zo te binnen schoten. Er zijn natuurlijk ook nog een tal van boutique merken zoals: TWCO, Armida, Benarus, Stuckx, Magrette enz. enz.
is het een echt zwitsers horloge of niet? Dat vroeg ik me eigenlijk af.
Jawel Strupar, het is een “Swiss Made”, maar dat is ook niet echt moeilijk hoor:
http://thewatchlounge.com/what-does-swiss-made-actually-mean/
Ben je nog in de running voor een Cornavin?
Ik zou voor het geld wat anders nemen, zoals de merken die Ticothijs al noemde. Als het geen Zwitsers hoeft te zijn, zou ik ook denken/kijken naar Seiko, Orient, Citizen, maar ook bijvoorbeeld Steinhart. Oh wacht… die laatste is welliswaar een Duitser, maar ook Swiss Made :+
ja was nog wat aant kijken, het design sprak me wel aan
ja was nog wat aant kijken, het design sprak me
wel aan
Heel verstandig ipv blindelings iets te kopen.
Als je tips wilt zou je es t ehbo lijstje op ditnforum es kunnen doornemen en in n nieuwe post om advies en suggesties kunnen vragen.