Ervaring met de coulantheid van IWC?

Hallo,
ik heb een vraag, ik heb een Aquatimer in februari 2007 gekocht en nu blijft ze gewoon staan.
Ze is wel gedragen worden, maar niet echt erg.
Heeft iemand ervaring met de service in NL?
Ik ben eigenlijk niet bereid nu een hoop geld uit te geven voor een twee jaar oude horloge.
Wat denken jullie?
Is er iemand die ervaring heeft?
Hoor het graag,
Met vriendelijke Groeten,
Benny

Hoi Benny,

Ik heb van een IWC bezitter gehoord die zijn horloge op de badkamervloer heeft laten vallen. IWC heeft alles onder garantie gerepareerd, ondanks dat ze wisten wat de oorzaak was. Dit geeft dus aan dat (in dit geval) de service erg goed is. Ik zou dus in elk geval proberen ze er naar te laten kijken.

Groeten,

Martin

Nou dat geeft mij hoop!
Bedankt voor je reactie!
ik heb hun gisteren een mailtje geschreven…
Gr.
Benny

Zelfs als dit buiten de garantietermijn zou vallen mag een dergelijk horloge niet al na deze periode ‘blijven staan’. Wettelijk gezien heeft IWC de plicht om dit te verhelpen (bij niet aantoonbaar wangebruik van het horloge).

hans

hcptdg Schreef:

Zelfs als dit buiten de garantietermijn zou vallen
mag een dergelijk horloge niet al na deze periode
’blijven staan’. Wettelijk gezien heeft IWC de
plicht om dit te verhelpen (bij niet aantoonbaar
wangebruik van het horloge).

hans

Ligt iets genuanceerder, denk ik.
Mocht het vallen onder het hoofdstuk “onderhoud” dan zou er een bedrag in rekening kunnen worden gebracht.
Er is verschil tussen een garantieclaim op een fabrikagefout en een interventie m.b.t. onderhoud.

Maar een nieuw horloge kan toch wel langer dan twee jaar lopen zonder een onderhoudsbeurt? Zeker een goed merk als IWC!

Als IWC een grote jongen is (en dat pretenderen ze te zijn) lossen ze dit op zonder te zeuren.

Als de juwelier een grote jongen is lost ie dit op.
Mochten er “achter de schermen” problemen zijn dan lost de juwelier dit maar op met IWC.
Consument heeft een overeenkomst met de juwelier, niet met de fabrikant.
Zal toch allemaal wel goedkomen!

Onderhoud mag toch echt wel na ruim 2 jaar, hoor.
Horloge heeft waarschijnlijk ook nog een periode in de winkel gestaan/gelegen.

En over het prijssegment…weet je hoe vaak een Ferrari geserviced moet worden ? ( in vergelijking met b.v. een Subaru )

Onderhoud na twee jaar zou niet nodig hoeven te zijn gelet op de interval die men zelf adviseert (doorgaans 5 jaar, behoudens waterdichtheidcontrole)

Het feit dat een horloge een paar jaar (lekker populair merk…) in een winkel ligt mag niet het probleem zijn van de koper (van een nieuw horloge).

Ik hoop niet de spelbreker te zijn, maar mijn ervaringen met de coulance van IWC zijn iets minder positief. na aankoop van een aquatimer chrono ss in Juli vorig jaar is deze voornamelijk niet bij mij geweest. Het begon er mee dat het bijgekochte rubberen bandje niet door mij zelf aan het horloge te zetten was. Dit vind ik bij eeen duikhorloge met weinig keuze aan banden ivm de vorm van de kast wel een probleem, ook omdat het geen duikersextensie heeft. ook een tweede rubberband paste niet en ging bovendien snel kapot. Vanwege de grote moeite bij het verwisselen van bandjes is ook de kast licht beschadigd geraakt. Ondanks de duidelijke omschrijving van het probleem door de juwelier bleef Iwc het horloge terugsturen zonder het probleem te verhelpen. Pas na een tweede bezoek aan zwitserland werd er iets gedaan, namelijk de kast werd ongevraagd opgemaakt met daarbij een hoge rekening. Na regelmatig contact van de juwelier is het gelukt de bandjes iets makkelijker te verwisselen, maar nog steeds gaat dit stug en moet je nuchter en zeer rustig te werk gaan. De kosten zijn gelukkig door de juwelier onder coulance verrekend, maar aan IWC heb ik niet zo veel gehad.
Ik hoop dat je wat meer geluk hebt met het probleem, maar verwacht niet dat het snel gaat 10 weken is normaal.

Wim

hcptdg Schreef:

Het feit dat een horloge een paar jaar (lekker
populair merk…) in een winkel ligt mag niet het
probleem zijn van de koper (van een nieuw
horloge).

Heb je gelijk in, vind ik !
Het is het probleem van de juwelier, en die moet het vervolgens proberen op te lossen met de leverancier.
Ik beweer trouwens niet in dit specifieke geval dat het een paar jaar is.
Ik denk dat het met dit merk ook wel mee zal vallen.

Maar feit blijft dat voor veel wat minder populaire merken geldt :
Een nieuw horloge in de winkel is niet altijd een nieuw horloge. (ja, wel voor de consument die het koopt :wink: )

Uitgaande van een intervaltermijn van 5 jaar voor service en een tijd van 2 jaar na aankoop, zou het horloge dus minimaal 3 jaar bij de verkoper moeten hebben gelegen om het manco toe te kunnen schrijven aan achterstallig onderhoud. Dat zal dus ook wel niet dus: Verkoper c.q. IWC dienen het probleem op te lossen.

Overigens hoor ik van een IWC AD dat er relatief erg veel horloges van dit merk retour komen met gebreken.

hans

Hallo,
ik heb kort naar het schrijven van deze thread een reactie van IWC BeNeLux gekregen, en het blijkt dat ze naar het doorkijken door hun horlogemaker het horloge zullen repareren.
Ik ben benieuwd hoe het wordt…
Ik zal een bericht schrijven, als ze weer bij mij en klaar is.
Groeten en bedankt,
Benny

Hallo,
het is geweldig, enkele weken geleden heb ik mijn horloge terug gekregen, compleet gerevisseerd ddor IWC en het loopt prima.
Ik heb ook nog nieuwe passanten erbij gekregen!
Prima Service van IWC.
Ik heb nog een stalen band gekocht, en nu ziet ze er nog mooier uit!
Bedankt voor je hulp.
Groeten,
Benny

Super, Benny! (tu)

En bedankt dat je de afloop wilde delen.

Gr. Roel

Mooi dat het naar tevredenheid is opgelost(tu)
Veel plezier met je ‘nieuwe’ IWC:D

Wannneer een automatisch horloge twee jaar bij een juwelier ligt, is hij dan op een of andere mannieer onderhevig aan slijtage?

Gewoon nieuwsgierig

der.bene Schreef:

Hallo,
ik heb een vraag, ik heb een Aquatimer in februari
2007 gekocht en nu blijft ze gewoon staan.
Ze is wel gedragen worden, maar niet echt erg.
Heeft iemand ervaring met de service in NL?
Ik ben eigenlijk niet bereid nu een hoop geld uit
te geven voor een twee jaar oude horloge.
Wat denken jullie?
Is er iemand die ervaring heeft?
Hoor het graag,
Met vriendelijke Groeten,
Benny

IWC wordt door de Richemont group gevoerd. Wat ik zelf altijd zo frappant vind als er een horloge ter reparatie wordt aangeboden en er een prijsopgaaf voor komt de meeste consumenten op hun achterste benen staan vanwege het bedrag wat er betaald dient te worden. Terwijl het horloge 24 uur per dag en dat 365 dagen lang constant in beweging is. Maar als hun heilige koe een beurt nodig heeft…

In het geval van der.bene snap ik wel dat hij niet veel wil uitgeven omdat het horloge nog geen twee jaar oud is. (en vooral bij een high-end merk als IWC hoef je dat niet te verwachten dat hij vroeg mankementen vertoont.

Echter ben ik compleet los van der.bene’s situatie gezien wel eens met Piwi. Als je een duur horloge aanschaft, moet je ook bereid zijn op dure servicekosten. Ik haal de BMW en Porsche er maar even bij.