ervaring met de Geckota C-01?

hallo allemaal,

al een poosje op jacht naar mijn eerste horloge, 99% zeker dat ik de seiko alpinist ga aanschaffen. Maar denk dat ik er graag nog een naast wil hebben. Nu heeft iemand me een geckota c-01 gelinked en het lijkt me eigenlijk wel een mooi horloge om de alpinist aan te vullen.

Alleen vroeg ik me af of mensen enige ervaring hebben met dit horloge of iets wat je er over hebt gehoord.
Ik hoor het graag!

7 likes

Geen ervaring mee, maar ik vind het wel een horloge met een mooie klassieke uitstraling! Goede keus denk ik.

Leuk ding! :+1:

2 likes

Idd, best een leuk ding. Even opgezocht…: Beetje fors voor het vintagy design @42mm, maar lug to lug is slechts 45mm, heel draagbaar dus.

Het enige nadeel is denk ik dat de chronominuten één streepje per 5 minuten hebben. Als je echt dingen wilt gaan klokken leest dat lastig af.

Dit filmpje heb je misschien meer aan:

(en dat is deel 2)
1 like

Ik ga een horloge toch meer dragen als een sieraad dan dat ik er echt de tijd mee ga lezen. Geen issue voor mij denk maar snap wel dat dat een min punt kan zijn, en inderdaad handige video!

Vraag me tevens af of je de leren band of de BOR bracelet los erbij kan kopen want damn beide combi’s zijn mooi.

2 likes

Prima horloge, was al een poosje op zoek naar eentje met een VK64 en deze viel qua kleuren en maten precies goed voor mij.

Mijn ervaring met het merk is in ieder geval positief!

1 like

Nadeel van deze Geckota is dat je geen secondewijzer hebt,alles staat stil of je moet de chrono laten lopen.
Het model ziet er wel erg lekker uit :+1:t2:

1 like

Gewoon laten lopen, stopt na een uurtje wel weer…

Volgensmij kan je ze hier allebei vinden: https://www.geckota.com/watch-straps

dat is niet uniek voor Geckota, hebben meer chronografen zoals mijn Bulova lunar Pilot en Seiko 6139 6002. Dat is even wennen.

1 like

ja had de BOR gevonden, de leren band leek anders maar weet ik niet zeker. Mischien dat ik dit nog navraag want die panda zit mij behoorlijk aan te staren…

1 like

Ik heb twee Geckota’s en niets dan lof :+1:

Simpelweg veel klok, met hoge finish voor relatief weinig geld.

Ik bedoelde in deze ook niet dat het uniek voor Geckota is.
Ik let er altijd op bij chrono’s of er wel een lopende secondewijzer is,ik had deze Geckota en tijd geleden al gespot maar viel voor mij af om bovenstaande reden.

2 likes

oke duidelijk. Geen afknapper voor mij, hoeft niet perse allemaal te bewegen. Alleen bij de seiko 6139 heb ik de chronograaf standaard lopen maar dat is beter voor het uurwerk van bijna 50 jaar oud.

1 like