Dat is verder ook niet belangrijk.
Het gaat erom wat jij zelf “reëel” vindt kwa inruil om te krijgen .
Wil je meer dan dat, dan moet je het ding zelf maar verkopen + de alle eventueel bijkomende risico’s accepteren
Dat is verder ook niet belangrijk.
Het gaat erom wat jij zelf “reëel” vindt kwa inruil om te krijgen .
Wil je meer dan dat, dan moet je het ding zelf maar verkopen + de alle eventueel bijkomende risico’s accepteren
Dit dus.
Als de GD in de tussentijd niet in de financiële problemen komt/met de Noorderzon vertrekt…
Hoorde ik daar iemand TPG zeggen?
Als ik eenmaal trustlevel 2 heb bereikt kan ik hem tegen die tijd daar ook nog eens aanbieden inderdaad
Vind dat niet raar in de Rolex wereld.
“Iedereen” wil er een, ze zijn zgn. schaars en aangezien de klant, die er eindelijk klaar voor is er een te kopen daar wrs. al een hele tijd mee bezig is, weet de handelaar ook dat de rationaliteit bij die klant al lang verdwenen is.
Dus gaan ze lowballen en hopen dat er gehapt wordt.
En dat zal vermoedelijk vaak gebeuren, dus blijven ze dat net zo lang doen tot de gekte voorbij is.
En dat laatste is volgens mij al gaande gezien de diverse Rolexen die best lang te koop staan en ook aan prijsdaling up-jes onderhevig zijn…
Ik vermoed dat er best al wat GD’s zijn die de prijs op hun site nog hoog hebben, maar bereid zijn aardig wat er vanaf te doen als je er een wil aanschaffen.
Was vandaag bij een gd dealer in Den Haag . Dacht met de markt die aan het afkoelen is even naar binnen wandelen. Na een paar Rolex modellen de prijs gevraagd weer snel naar buiten gerend. Ze durven meer dan chrono24 te vragen.
Dat was inderdaad ook de reden waarom ik ervan stond te kijken dat in de inruilwaarde zo laag was
Misschien omdat die grijze dealer ook incalculeert dat de markt zwak is en hij nu wel 15% onder de chrono24 prijs kan geven. Maar dan kan het zomaar zijn dat de langzemere omloopsnelheid en dalende prijzen ervoor zorgen dat hij er over een paar maanden niks meer op verdient.
Daarnaast moet je niet vergeten dat handelaren ook elkaar horloges aanbieden en de meeste modellen all day everyday voor zeker 20% onder de chrono24-prijs kunnen inkopen. Dus waarom zou je dat dan ook bieden aan een particulier?
Mooi verhaal en inderdaad typisch hoe ‘de handel’ nu eenmaal werkt. En zeker bij liefhebbers goederen zoals horloges is meestal de combinatie van: (tijdelijk uitschakelen van) rationaliteit, begeerte, marketingpraat, (vaak) de vrouw er niet bij betrekken en ‘goed’ advies van gelijkgestemden die de handel laat groeien.
Met auto’s idem dito!
Ik spreek uit ervaring, ben me ervan bewust en weet ook dat ik er weer aan mee zal doen. Met een kleine kanttekening, ik probeer er inmiddels wel een sport van te maken me niet zomaar ineens al het geld afhandig te laten maken door mijn eigen schuld. Als je maar continue bewust blijft zijn, en naar blijft proberen te denken en handelen dat de verkoper óók graag een deal wil, legt je dat geen windeieren.
Uitzonderingen zoals auto’s of horloges die echt schaars, eenmalig of bijzonder zijn daargelaten.
Ik blijf het in ieder geval altijd een fascinerend en bijzonder proces vinden. Met auto’s neem ik altijd iemand mee die weet hoe ik ben, rationeel en een giga Piet Lut is. Bij horloges is dat lastiger.
Samenvatting van dit hersenspinsel: probeer koel en zoveel mogelijk rationeel te blijven als de prijs niet gelijk oké voelt. En als het niet lukt, boeien! En geniet van het horloge!!
Ik begrijp dit soort opmerkingen nooit zo goed (no offense hoor) maar waarom zou je informeren als je niet van plan bent om te verkopen?
Ik zie dat in meer advertenties staan: aangeboden maar hoeft niet perse weg.
Waarom plaats je dan een advertentie / biedt je iets dan aan ? De intentie is dan toch een verkoop.
Ik vertaal daar altijd in “ik ben op zoek naar een (te) hoge prijs en dat weet ik eigenlijk ook wel maar ik ben nog niet helemaal ok met het idee dat ik afscheid moet nemen”.
Maar kan ook aan mij liggen hoor
Hmm, ik zie dat wel anders. Met ‘hoeft niet per se weg’ kan je ook bedoelen dat je bereid bent het horloge te verkopen tegen een realistisch bod, maar het ook prima vindt om hem zelf te houden als er geen interesse is.
volgen mij zeggen we het zelfde hoor.
Alleen is dat de meeste mensen die dit zo adverteren in een “andere” realiteit leven.
Volgens mij is 't een poging om marktplaats-achtige biedingen van “Oh, je vraagt €999? Ik bied je €150 en dan haal ik 'm meteen op!” te voorkomen.
Oohja zou kunnen idd zou had ik het nog niet bekeken.
Helaas is tegen lowballers geen onkruid gewassen (althans zo is mijn ervaring) je kunt het formuleren zoals je wilt die lui proberen (tot grote irritatie vaak) toch alles onder het motto niet geschoten.
Ik zou alleen list betalen of met korting, ben Nederlander
Valt niet veel aan te begrijpen toch?
Soms hoef je niet persè van iets af en ligt het maar of doe je er te weinig mee. Eventueel zou je het dan wel willen verkopen, maar wel voor de prijs die je in je hoofd hebt. Niet voor de prijs die een ander voor jou bepaalt. Want dat laatste, zijn we erg goed in hier is mijn ervaring.
Als je niet akkoord kan gaan met een prijs die iemand vraagt, dan houdt het toch op. De verkoper is dan toch vrij om het dan niet te verkopen en te laten liggen?
Lijkt mij een erg simpel verhaal!
Snap werkelijk niet waar mensen zich druk over maken. Het gaat immers over andermans zaken.
Ik had een andere op het oog. Daarvoor wilde ik deze graag eerst verkopen maar niet ten koste van alles. Dus vandaar dat ik informeerde
Dat mag, ik snap het echter nog steeds niet maar dat ligt vast niet aan u maar aan mij.
Ik zei nog zo “no offense”