Heeft er iemand ervaring met je horloge verkopen of inruilen bij de gd (en zo ja welke is daarin aan te raden)
Vorige week wilde ik een horloge inruilen (met cash up van mijn kant) maar de prijs die gegeven werd voor mijn exemplaar was wel heel erg laag. Ik snap dat ik mijn eigen koopprijs er niet voor terug krijg maar 30% minder vond ik wel erg veel.
Daarbij ook nog het gegeven dat ik mijn model voor minimaal 10% meer online zie staan dan wat ik er oorspronkelijk voor heb betaald.
Ik vraag in zulke situaties bij bijvoorbeeld 5 grey dealers offertes op, 2 reageren er niet, de andere 2 bieden heel lage inruil en de 3e bied als je mazzel hebt wel iets realistisch.
Ik hoorde eergisteren van iemand dat een vriend van hem een Submariner in wilde ruilen op een Milgauss bij een handelaar in het zuiden des lands. Een vergelijkbare Submariner in die voorraad stond voor 11000 euro te koop, de Milgauss voor 9000 euro. Wat denk je? Volgens de handelaar moest er bij de Submariner nog 1500 euro om de deal te kunnen doen
Welk horloge wilde je van de hand doen? Als het een Hamilton of Breitling is vind ik 30% afschrijving een erg goeie deal, bijvoorbeeld. Op het gulle af.
Ook Grand Seiko zijn afschrijvingskannonnen waarbij je 30% verliest zodra je de winkel uit loopt, dus dat zou realistisch zijn.
Ik heb een prima ervaring gehad met Dux Watches. Ik heb destijds een aantal GD’s benaderd voor de verkoop mijn mijn Rolex Air King 116900. Zij waren de enige met een serieus bod en de afhandeling was ook professioneel.
Ligt er denk ik wel een beetje aan welk merk je aanbied. Ze zitten in Alkmaar.
Tja het woord HANDELaar zegt natuurlijk genoeg. Ik vind dit niet echt heel raar ofzo. Hij heeft al een Sub te koop. Die te koop blijft staan. Waarom zou die 2 Subs willen die te koop blijven staan? Alleen als die daar een substantiele deal mee kan maken. Die 1500 euro maakt het voor hem interessant. Handelaren zijn er natuurlijk niet om kopers de beste deal te gunnen als ze zichzelf daarmee te kort doen.
Ok, even ervan uitgaande dat hij met de Milgauss hetzelfde trucje uithaalde. Dan heeft ie de Milgauss voor pak hem beet 6. Daar verdient hij dan 3K op, plus 1,5 aan bijleg, plus potentieel 3,5K aan marge op de Sub. Dat klinkt idd niet raar, 4,5K winst plus nog eens 3,5 op termijn. Op 1 deal.
Denk je dat een Milgauss het beter doet in de handel?
Het is een beetje geven en nemen, vind ik. Op deze manier doen ze zichzelf tekort omdat deze meneer nooit meer bij deze handelaar aanklopt, terwijl hij wel al vijf horloges had gekocht bij dezelfde handelaar.
Ik denk niet dat hij de Milgaus voor 6k heeft ingekocht dit zal substantieel hoger zijn geweest. Vergeet niet dat de markt een jaar tot 1,5 jaar geleden heel anders was.
Of een Milgaus beter verkoopt dan een Sub? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hangt allemaal van de staat af. De Milgaus is toch discontinued?
Is de in te ruilen Sub eentje die (flink) gebruikt is? Is de Milgaus in absolute nieuwstaat? (Zomaar wat punten, die je overigens niet hoeft te duiden.)
Je kunt als koper alles vinden, terecht of onterecht maar uiteindelijk moet de verkoper er voldoende brood in zien.
Als potentiële koper weet je nu eenmaal niet wat de uiteindelijke marge is van de handelaar.
hij hoeft niet perse weg wat dat betreft. Maar ik stond er van te kijken dat het verschil zo groot was. In ieder geval van wat ik in gedachten had
Het is inderdaad ook zo dat we allemaal niet weten welke marge de dealers willen/nodig hebben om een goede boterham te verdienen.