Na het kopen van een aantal Vintage Ruhla horloges wil ik de pushpins/springbars graag vervangen. Nu zie ik dat ze op aliexpress en gearbest een hele grote set verkopen voor maar 2 euro. Heeft iemand ervaring met het kopen van spring bars op aliexpress of andere chinese websites? of is het beter om gewoon per paar te kopen? en waar zijn goeie spring bars te koop?
alvast bedankt.
Het risico lopen je horloge te verliezen omdat je aan het besparen bent op een paar pushpins… ik zou die paar extra euro’s voor een setje goede pushpins lekker betalen.
Passen? Het moest er nog eens bijkomen dat ze niet passen
Het gaat er natuurlijk om dat je je horloge liever niet op de kasseien ziet kletteren. Of dat je hem verliest. Een goede kwaliteit springbar geeft je betere kansen dan een van €0.09. Wil je daarop enkele euro’s besparen?
Mijn ervaringen met de ‘grote sets springbars’ zijn slecht. Nee, ze vallen niet spontaan van je pols, maar roesten wel snel en breken soms door bij een bandenwissel.
Investeren in betere is het devies! Ik vond het zelf verbazingwekkend moeilijk om kwaliteit te vinden, maar uiteindelijk heb ik hier en daar wat kunnen kopen in het buitenland (dit waren ‘Fat Bars’ voor duikers, dus hier heb jij niet zoveel aan, sorry)
Niet doen, bagger…buigen al krom bij de eerste keer.
Had voor de grap n doosje besteld van 200 st voor n vriend.
Waren dus ook misschien n paar euro bij Ali.
Ik koop zo nu en dan een setje springbars en met de horloges die ik echt draag controleer ik ze met regelmaat en bij de geringste twijfel vervang ik ze.
Bedankt voor de reactie, ik heb ook een paar duikers in me collectie. Zou je de verkoper kunnen geven van die spring bars. Vindt het altijd fijn om spare springbars te hebben.
eigenlijk kan je ze ook heletijd vervangen, is toch goedkoop haha. als je maar een nato draagt voor protection en dat je er niet elke dag mee gaat duiken/sporten.