Goedemiddag ik wil voor de winter een Hirsch James Performance Horlogeband Donkerbruin Leer / Zwart Rubber voor mijn Seiko Tuna kopen inplaats van de zwarte band. Iemand ervaringen met deze banden?
Volgens mij is Hirsch toch wel één van de bekendere merken,
Kwaliteit is prima. Houd er wel rekening mee dat je de band enkele weken moet indragen. Ik heb een Hirsch Modena en dat kostte me zeker 2 weken dagelijks dragen. In de nacht het horloge op een horloge kussentje zetten helpt goed. Daarna is ie echt comfortabel.
Binnenzijde is echt rubber (gevulcaniseerd) en dat draagt uiteindelijk comfortabeler dan siliconen of FKM naar mijn ervaring.
Fdpg1963 dank je voor mening, goed advies.
Ik heb deze in een andere tint voor mijn Okeah. Absolute aanrader, zit comfortabel, ziet er goed uit.
Ik heb voornamelijk Hirsch banden. Prima kwaliteit.
Deze Hirsch James heb ik ook jaren gebruikt. Goede keuze.
Gaan de fat bars door de lugholes qua diameter?
Gewoon nee. Koop dan een zwarte tropic en draag 'm daar op, maar een Tuna op leer, ook al zit er rubber onder… Bij een skin diver kan ik me het nog een beetje voor de geest halen, maar een Tuna?
Ik. Sterker nog, ik heb me er aan bezondigd toen ik nog een SKX had in 2016, en voordat ik tot inkeer kwam en begon te vatten dat een leren band ook niet op een SKX hoort.
Het zijn wat dikkere banden, dus verwacht niet de souplesse van een betere Shell Cordovan of zo. Als het je ding is: Ik heb die van de SKX weg gedaan omdat ik geen 22mm horloges meer heb, maar kocht zo’n ding terug in 20mm. Ze zijn erg moeilijk te verwoesten, ik gebruik 'm heel af en toe nog wel eens voor m’n pilot, en hij weigert te sterven, ook in water.
Evengoed zou ik je een FKM tropic aan willen bevelen. Da’s soepeler, en het past bij een Tuna.
Fkm is prima … maar op een tuna? Gewoon ori bandje denk ik.
Die 2.5mm pinnen van Seiko zijn met gepast geweld en wat smeermiddel/zeep met een hoop geduld wel door die bandopeningen te krijgen, maar je kan beter op zoek gaan naar een setje “skinny fat bars” zoals deze (eerste hit bij zoeken) met een slankere schacht en wel 1.1mm punten.
Mijn Hirsch band inclusief gesp bevalt goed! Hirsch gebruikt een mooie soepele kwaliteit leer waardoor hij erg comfortabel draagt. Ook is de afwerking zeer netjes.
Het enige verbeterpunt is dat het tweede lusje, waar het einde van het bandje in komt iets aan de losse kant is. Hierdoor verschuift deze nog wel eens tijdens het dragen. Misschien dat ik het lusje nog een keer aan het bandje lijm zodat deze niet verschuift.
Al met al veel waar voor je geld!
Ik vind Hirsch banden over het algemen erg taai, ik neem niet de tijd om deze in te dragen en koop nu vooral op souplesse
Hangt van de vulling af is mijn ervaring. Als je het betreffende horloge niet draagt dan op een horloge kussentje zetten om 'm in vorm te houden. De Hirsch Modena maar ook mijn originele FC bandje was daarmee na 2 weken behoorlijk soepel en comfortabel.
Hirsch Mariner is ook aan te bevelen.
Direct soepel en ook
WR 100m!
De Osiris is mijn persoonlijke favo.
Wel een ander soort band dan TS benoemt, maar wel enorm soepel en comfortabel
De Duke en Rainbow zijn wat stug als je ze voor het eerst draagt.
De Bark die ik heb is hetzelfde principe als de James en in het begin vrij stug.
Top kwaliteit en goede service bij Hirsch
Zeker, topkwaliteit. Draagt ook heerlijk. Heb mijne trouwens te koop staan aangezien ik geen horloge meer heb waar die op past.
Ik kan je een Hirsch bandje alleen maar aanraden, absolute topkwaliteit qua materiaal en verwerking en ziet er OEM uit. Ik heb een soort gelijk bandje al jaren op mijn Maurice Lacroix en ben er super tevreden mee. Hou er wel rekening mee dat je het bandje 2 tot 3 weken moet indragen voordat het comfortabel is
Gaat de Hirsch Mariner worden. Bedankt voor het advies
Ziet er goed uit! Hou je ons op de hoogte? Ook benieuwd naar ervaringen op de langere termijn.