Ik heb afgelopen week mijn eerste echt iconische horloge aangeschaft, een Speedy (het standaard modelletje). Ik wilde wat anders de bracelet waar ik hem op heb gekocht (voor het geval ik er over een paar jaar anders over denk), dus heb hem tot nu toe op de bijgeleverde zwarte NATO gedragen, die van mooie kwaliteit is en lekker zit. Maar, ik heb behoefte aan een meer klassiek bandje. Ik mis nog een klok die bij zwarte schoenen/riem past en dus wil ik graag een zwart bandje aanschaffen. Ik vind chique leer alleen een beetje te netjes voor deze sportieve klok. Nu kwam ik dit bandje tegen van Hirsch (https://www.watchobsession.co.uk/products/hirsch-carbon-embossed-waterproof-leather-watch-strap-black?variant=322806483) NB. ik woon in Engeland dus ben op zoek op UK websites.
Heeft iemand ervaring met dit type bandje van Hirsch? En eventueel zelfs op een Speedmaster? Hoe waterbestendig is dit materiaal nu echt? Is dit naar jullie smaak een mooie match, of kan ik beter voor een leren bandje gaan? Dank voor de input!
@MaartenRH; ik heb net ook een bandenwissel gedaan voor m’n Speedy
Bandje van de Nomos webshop;
Super zacht mat zwart leer, draagt erg fijn
Met zwart of bruin stiksel en in diverse lengtes te verkrijgen (small voor mij).
Iets voor jou?