Ervaring met il_menzerna restaureren

Beste HF leden,

Ik vroeg mij of iemand ervaring heeft met il_menzerna uit Italië, de meesters in het restaureren van horloge kasten. Op het forum zie ik steeds vaker deze naam langskomen, maar ben benieuwd of iemand daadwerkelijk een horloge daar heeft laten restaureren.

Een paar voorbeelden van hun resultaten:

e3feeaf7c1a6453c96305a8217f3e2562419f151_1_502x500511af44e84c47ca0f18646f7c124f2e3d74c8699_1_502x500

1 like

Heb er net het eerste naar verstuurd, ben zelf ook benieuwd!

2 likes

Die two tone GMT die je laatst postte?

Jep!

Spannend!

Zou op een 10 dagen klaar moeten zijn :smile: dan de gereviseerde band die nu bij Ronald ligt erin en het is een nieuwe :wink:

1 like

Gaaf ben heel benieuwd naar het resultaat, zie dat die GMT wel een opknap beurt kan gebruiken + de revisie van de band. Denk dat het horloge weer compleet als nieuw draagt!

Ja, want daarom koop je een vintage horloge…

(Ik snap dat niet. Ik koop vintage júist omdat het zichtbaar oud is)

1 like

Ieder zijn ding toch!

1 like

Absoluut. Veroordeel ook niet. Verbaas me alleen…

2 likes

Ben het ook deels met je eens, maar snap dat sommige verzamelaars liever een nieuwe vintage (gerestaureerd) hebben ipv het nieuwste model nieuw.

1 like

Zeker v.w.b. bijvoorbeeld Rolex vind ik het wel een dingetje:

Ergens gaat er een moment komen dat iemand een (uiterst kundig) opgela(s/p)t exemplaar als NOS gaat aanbieden… Uiteraard kan niemand dat voorkomen, want de technieken zijn steeds beter. Mijn vermoeden is derhalve dat de premium bij Rolex voor (near) NOS ten opzichte van zichtbaar gebruikt gaat afnemen tot het niveau van een goede restauratiebeurt.

Goed, dan kunnen we die veel te veel misbruikte term NOS lekker schrappen.

1 like

Máár, gaan bepaalde liefhebbers uiteindelijk minder betalen voor een nette (want: “Die twijfel ,hè. Is het een NOS of een opgela(p/s)te?”) dan voor een zichtbaar gebruikte Rolex?

Excuses, zie dat deze discussie buiten de topic-categorie valt…

Dat gebeurt al jaren…

alleen het is nu bekend dat het gebeurt. ik raad je aan Orchi_palar te volgen op instagram.

de beste man laat alle donkere praktijken in de vintage horloge wereld zien!

Dat oplassen is te achterhalen dmv Röntgen.
In de toekomst hebben de goede vintage handelaren een Röntgen apparaat staan :joy: (zij wel duur in aanschaf volgnes mij)

1 like

Ik begrijp je redenering hoor maar wil het gewoon evenaren zoals een nieuwe :wink:.
Het blijft vintage maar heb liever een volle case en een goed zittende bracelet ipv een afgeragde die je kan omdraaien rond mijn pols :smile:

1 like

Heb 'm in Algemeen gezet, omdat niemand in het draadje al ervaring heeft met deze firma. Daar is het donkerblauwe deel specifiek voor. En anders word ik iedere keer weer nodeloos naar beneden gebumpt. :wink:

1 like

@CoronetTime Is hij al terug :face_with_hand_over_mouth:

Bijna :smile:, word vandaag afgewerkt.