Ervaring met import / invoer van horloge uit USA

Iemand ervaring met het kopen van een horloge via Chrono24 vanuit USA. Hoeveel kosten en/of invoerrechten komen erbij? Weet iemand dit toevallig of heeft er ervaring mee.

Hoor het graag.

1 like

21% btw
4% invoerrechten
iets van 20 euro afhandelingskosten van de transporteur

eea van de opgeven waarde door de verkoper inclusief transportkosten

2 likes

Top, dankje. Dan is het verschil wel (erg) klein! #nogo

1 like

Tot nu toe heb ik echt altijd invoerkosten etc moeten betalen vanuit de VS. Nog nooit is er een ‘doorheen geglipt’.

Hier hetzelfde, zag ooit eens een mooie victorinox chrono voor 259$ via ashford, ik dacht mooi meegenomen :slight_smile: (vrij naïef)

Heeft me > 400$ gekost, het is te lang geleden om te herinneren hoe dit kwam, maar ik denk stevige verzendkosten met import en een boete vanwege een misleidend bedrag van 20 euro op het pakket…

Vanaf nu reken ik er steeds 30% bij voor de zekerheid wanneer ik een aanbieding uit de VS zie

//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net

1 like

1x wat vanuit de VS gekocht.
FedEx schoot de belasting even voor en ik kreeg mijn pakje na het betalen van de rekening