Ervaring met Meistersinger

Hallo iedereen,

Op het moment ben ik hard aan het nadenken om een Meistersinger No.3 of Perigraph aan te schaffen. Wie heeft ervaring met deze twee modellen en wil hier wat over kwijt? Ik ben benieuwd…

Groeten, Rik

Ik heb er zelf geen, maar ik kan je verzekeren dat er op 't forum lui zijn die helemaal Meistersinger fan zijn. Het zijn mooie, stijlvolle en kwalitatieve klokken, je zal zéker geen miskoop maken.

Ik heb een 1Z, probleemloos horloge. Krijgt zeer regelmatig draagtijd.

Hoi Rik

Heb er sinds februari ook één (zie heironder) en ben er dik tevreden mee.
Ik heb m gekocht bij Oostwegel, een juwelier en zelf horlogemaker (R.O.01!!) en die is erg enthousiast over het merk!
Zelf verkoopt hij o.a. IWC, NOmos, Omega en meer dus hij verkoopt letterlijk en figuurlijk geen bullshit!!
Gr.Joep

Waanzinnig horloge, hoe meer je er naar kijkt hoe groter en mooier ie wordt.

Ik vind de wijzerplaat van de Perigraph heel apart maar toch te druk. De rust die de No.3 uitstraalt hoort gewoon bij een Meistersinger met 1 wijzer. Ik draag zelf een klein jaar een No.2 en ben er zeer over te spreken. Ik zeg dus No.3 als ik moest kiezen tussen deze twee.

Tip: Ga wat juweliers af en pas er een paar in verschillende kleuren. Ik dacht weken lang dat ik een zwarte zou gaan kopen en toen ik ging passen vond ik de bruine veel mooier en die is het dus ook geworden. Ik kan mij ook goed voorstellen dat je dat andersom kan hebben.

Hi Rik, ga VOOR I-VOOR (kleurige wijzerplaat ) (tu) ! ! ! :smiley:

En ja, op een échte MS hoort maar één wijzer.

Maar ik zou wel voor 43 mm gaan - ik denk dat kleiner (nog) moeilijker af te lezen is :wink:

De ivoor wijzerplaat vind ik op de plaatjes eigenlijk ook mooier. Maar, gisteren ben ik de juwelier in gegaan en even goed gekeken. De ivoor wijzerplaat is mat en maakt op mij daardoor een nog doffe indruk. De ‘zilveren’ wijzerplaat heeft een glinstering waardoor ik deze nu wat aansprekender vind.

Als je naar de origine van Meistersinger kijkt kan je alleen voor de No.3 gaan. Als hebben ze met de Perigraph ook wel iets leuks gedaan. Maar, zoals het er nu naar uitziet wordt het de No.3 met zilveren wijzerplaat.

Ze hadden er ook Fortis horloges. Spreken me ook wel aan… Keuze is dus nog niet helemaal gemaakt…

Correctie: Roland verkoopt GEEN Omega, wel GO (en dat is ook heel mooi!)

hans

Ik ben het helemaal eens met Stef. Probeer er zoveel als mogelijk naast elkaar te zien, eerst dan maak je de beste keuze.
Zo ben ik persoonlijk uitgekomen bij een No. 2 met zilveren wijzerplaat en blauw opgelegde indices en wijzers. Ook de band is blauw.
Persoonlijk vind ik dat je een niet te drukke wijzerplaat moet kiezen. De charme van de Meistersinger is namelijk de eenvoud en de rust die het horloge uitstraalt.

Hier een foto van mijn No2

Mvg.
Okki

rikw Schreef:

Als je naar de origine van Meistersinger kijkt kan
je alleen voor de No.3 gaan.

Nou, daar zit ik dan met m’n 1Z… :frowning:

Die is ook mooi hoor!
Mijn keuze is echter tussen No.3 of Perigraph.

Ik dacht overigens dat No.1 en No.3 hetzelfde waren, maar de kasten zijn van dichtbij wel degelijk anders…

Meen je dat nou? Is mij nooit opgevallen maar mijn keus ging ook alleen tussen de No.3 en No.2. Persoonlijk vind ik het uurwerk van de No.2 mooier dan de No.3 dus dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Nog bedankt Okki.

Oei, geen Omega dus…1000 maal excuses! :wink:

Mijn ervaring is zeker positief, heb mijn exemplaar nu 7 maanden dus over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen maar het is en blijft een prachtig design.
Ik heb een limited, dus met de kroon links en dat vind ik in het gebruik een extra pluspunt, geen last van een prikkende kroon, zouden meer fabrikanten moeten overwegen.

@ rikw. De kasten van de no1 en de no3 zijn inderdaad totaal verschillend, ik snap niet dat op de site van meistersinger dit niet vermeld staat bij de fotos. Daar staat voor beide modellen dezelfde kast als foto bij technische details. De kast van de 3 is dikker, de lugs staan veel rechter, de bodem is 6 keer geschroefd en staat verder naar buiten en het saffierglas is ook dikker/boller als het mineraalglas van de no1. Bij alle Fotos van de kasten onderelkaar staat de No3 er helemaal niet bij. De no3 is voelbaar zwaarder dan de no1, ook dit is niet vermeld op de site,Verder staat op hun site dat de no3 tot 3 bar is en op mijn no3 staat 5 bar. Beetje vreemd.:sunglasses:

Nooit geweten… Foto’s?

Op de Meistersingersite klopt er nog meer niet.

Duits: No.3 43mm 11.3mm 78g

Engels: No.3 43mm 12.5mm 65g

Als ik in de buurt van de juwelier ben ga ik eens op onderzoek uit. Ik ben wel benieuwd nu Brabuspower.

Rikw,heb je de No.3 nu nog niet gekocht? Halen dat klokkie!

Pas op hoor. Er zijn Hell’s Angels voor minder in de Rode Beek gedumpt :slight_smile:

@brabuspower
De juwelier vertelde ook nog iets over de productie van de kasten. Het ene model wordt gefreest uit een blokje materiaal terwijl het andere model wordt geperst uit een groter stuk materiaal. Dit geeft een ander effect in de weerspiegeling. Bij No.1 is deze wat boller dan bij No.3. Nu is me alleen niet bijgebleven welk model welk productie proces heeft.

@stef
Heb nog niet besloten. Zit nog wat andere alternatieven te bekijken, waar onder Fortis. Al is de vorige keer gebleken dat ik toch bij m’n eerste echte ingeving ben gebleven.

Hoi allen,
Ik had het eerlijk gezegd nooit zo op de Meistersingers, ik vond ze een beetje saai eigenlijk, maar vanmiddag bij de juwelier in Breda een paar exemplaren “real live” mogen aanschouwen…
Echt prachtig, juist door de eenvoud.
Eerst de Hamilton Khahky Navy GMT eens regelen en dan maar eens wat apart gaan leggen voor een leuke Meistersinger denk ik.
Dat wou ik even delen :)-D

1 like