Ervaring met Panerai reparatie bij Panerai zelf

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, maar lees met enige regelmaat de geposte berichten. ik heb zelf een Panerai PAM 088 die ik begin juli van 1,5 meter op een harde stenen badkamervloer heb laten vallen… Kapot dus; horloge liep niet meer.

Naar Steltman in Den haag gebracht. Eerst hun eigen horlogemaker naar gekeken, advies; revisie uurwerk en poot van kast verbogen waardoor pin band niet goed meer past. Horloge doorgestuurd naar Panerai Nederland voor prijsopgave; 1900 euro… Toen doorgestuurd naar Panerai Zwitserland; uiteindelijke definieve prijsopgave 1300 euro en 3,5 maand verder (incl. 1 maand vakantiesluiting in augustus).

Akkoord gegeven voor reparatie; verwachte tijd voordat horloge weer gerepareerd is, 15 tot 17 weken!!!

Het bedrag van reparatie kan ik nog mee leven; krijg (als het goed is) een bijna nieuw horloge terug, maar de arrogantie van gehanteerde tijden om een prijsopgave / reparatie uit te voeren maken me redelijk sjachererijnig…

Ben ik de enige, of zijn er meer met dezelfde ervaring…?

1 like

Vergelijkbaar verhaal bij Blancpain meegemaakt.
Vrij nauwkeurig 8 maanden weg geweest voor servicebeurt.

Wat mij meer stoort dan de gehanteerde tijden, is dat door de fabrikanten de horlogemaker buiten spel wordt gezet. Als deze horlogemaker aan onderdelen zou kunnen komen, zouden wij als consument iets te kiezen hebben.

Deze termijnen zijn zeker niet ongebruikelijk voor diverse merken. Maar het verhaal dat een horlogemaker hier niet aan onderdelen kan komen klopt niet. Ook daar is een levendig grijs circuit.

Ga naar een goede horlogemaker, zie dit forum en vraag om een prijsopgave.

hcptdg Schreef:

Deze termijnen zijn zeker niet ongebruikelijk voor
diverse merken. Maar het verhaal dat een
horlogemaker hier niet aan onderdelen kan komen
klopt niet. Ook daar is een levendig grijs
circuit.

Ga naar een goede horlogemaker, zie dit forum en
vraag om een prijsopgave.

In je Pam zit een OP VIII uurwerk ofwel een aangepaste VJ 7750. Daar kan iedere Sjaak op de hoek aan werken.

Heb je het klokje al verstuurd? Anders bel eens naar Fer; www.vintagehorloges.nl

Ook dat probleem met de kast kan hij waarschijnlijk oplossen. Ik denk dat je klokje 4 weken weg is en dat het 500,- kost.

Gr. Roel

P.s

Ik heb zelf niet direct slechte ervaringen met deze merken, behalve Omega. Die gedragen zich ook bijzonder…
Dat ik die ervaringen niet heb heeft er ook mee te maken dat ik een aantal zaken probeer te vermijden. JLC vind ik een prachtig merk maar dat is grijs nauwelijks te repareren. Ik blijf daar dan ook weg…

Edit; ik gaf geen antwoord op de vraag. Dit als nog gedaan (tu)

En Unitas word ook frequent gebruikt door Panerai, is ook makkleijk aan onderdelen te komen en goed,snel en voordelig door de horlogemakers die hier bekend op het forum. (dat is het voordeel van de ‘exclusieve’ merken van het gebruiken van Swatchgroup uurwerken):wink:

Genesis

Maar een verbogen poot betekent bij Panerai eigenlijk altijd een andere kast.

Krabong Schreef:

hcptdg Schreef:

In je Pam zit een OP VIII uurwerk ofwel een
aangepaste VJ 7750. Daar kan iedere Sjaak op de
hoek aan werken.

Heb je het klokje al verstuurd? Anders bel eens
naar Fer; www.vintagehorloges.nl

Ook dat probleem met de kast kan hij
waarschijnlijk oplossen. Ik denk dat je klokje 4
weken weg is en dat het 500,- kost.

Gr. Roel

P.s

Ik heb zelf niet direct slechte ervaringen met
deze merken, behalve Omega. Die gedragen zich ook
bijzonder…
Dat ik die ervaringen niet heb heeft er ook mee te
maken dat ik een aantal zaken probeer te
vermijden. JLC vind ik een prachtig merk maar dat
is grijs nauwelijks te repareren. Ik blijf daar
dan ook weg…

Edit; ik gaf geen antwoord op de vraag. Dit als
nog gedaan (tu)

Gedeeltelijk met je eens Roel…belachelijk en absoluut onnodig die tijden weet ik uit betrouwbare bron. Originele onderdelen is via de normale kanalen soms moeilijk aan te komen.
maar elke Sjaak…vergeet het maar.
echter een goede horlogemaker kan zeker met een 7750 overweg.

wat een enorm bedrag voor een reparatie. Hoop voor je dat je er een ‘nieuwe’ voor terug krijgt:)

Heb je er al eens aan gedacht om de schade bij je verzekeraar (tussenpersoon) aan te melden. Het is binnenshuis gebeurd, en kan eventueel, gedekt zijn door je inboedelverzekering.

NicoB)-