Ervaring met Steinhart Ocean 44

Hallo,

Ik overweeg al een tijdje de Steinhart Ocean 44 aan te schaffen. Ik heb al wat reviews gelezen uit het buitenland en wat YouTube filmpjes. Maar omdat ik ze nergens in Nederland even kan “passen” twijfel ik nog wat.

Wie van jullie heeft het meest recente model met de Saffier Lunette? Wat is jullie mening over de kwaliteit? En met de optionele rubber strap is dat wat? Wat is de “presence” bij een pols van 19cm?

Alvast bedankt voor jullie reactie’s!

Ik draag ze niet vaak, met name af en toe in het weekend, maar ik vind ze prachtig. Goede kwaliteit en houdt goed de tijd.
Mijn pilootjes krijgen meer aandacht maar zo nu en dan deze ook. Mocht je in de buurt zijn, omgeving Utrecht, stuur me dan maar een pb. Bak koffie erbij, komt goed.

De gewone 44-er

En de gmt

thehaguedragon had tijdens een mini-meet eergisteren in Den Haag eentje op een mooi Ko bandje. De stalen band had ie dacht ik ook, maar geen rubber. Toch?

Ik heb de 44 GMT. Schitterende klok, ik draag hem graag. Het is absoluut één van mijn favorieten. Draagt lekker en loopt uitstekend.
De saffier bezel zorgt ervoor dat het horloge twee gezichten heeft. Soms is hij compleet zwart en zie je geen cijfers erop, een klein beetje draaien in het licht en alle cijfers schitteren je tegemoet.

Hier op een leren bandje van Ko en de bezel helemaal zwart. Het bandje zit een gaatje te los vandaar dat hij misschien wat raar uitsteekt, meestal zit hij een slag vaster.

En hier in volle glorie op staal

Oh ja, en dat allemaal op een pols van 19 cm! De 44 mm van de Steinhart is eigenlijk perfect geschikt voor een 19 cm pols.

Echt een dikke goed afgewerkte klok, zowel op staal als op leer. Ik heb denk ik ieder model van Steinhart wel gehad, maar vond dit toch altijd wel 1 van de leukste.

Ik heb hem verkocht omdat ie echt te groot was voor mijn 18 centimeter pols.

Eric

Iedereen bedankt voor de nuttige informatie! Dit was precies de informatie die ik zocht. En hij staat ook gaaf op een leren band.

Bedankt mede forumleden!

Je kunt ook nog altijd naar Aken gaan als je in zuid-Limburg bent… Daar kun je wel passen :slight_smile: