Ervaring met Tissot tradition perpetual calendar

Hallo allemaal,

Na mijn aankoop van de Tissot Visodate ben ik zo tevreden over Tissot dat ik overweeg om nog een te kopen. Nu zag ik de Tissot tradition perpetual calendar. Het is dan wel geen automaat zoals de visodate, maar om de een of andere reden vind ik dat bij deze niet zo erg :). Vind het een erg mooi horloge.

Mijn vraag is of er hier mensen zijn die dit horloge in hun bezit hebben en hoe bevalt het? Wat is fijn en wat is minder aan het horloge, hoe nauwkeurig worden de data, dagen en maanden aangewezen (niet dat de wijzer bv tussen twee dagen stil staat). ik ben erg benieuw naar de reacties.

Groeten, Samyon

Hoi Samyon!

Ik heb een Perpetual Calender (witte wijzeplaat) in mijn bezit. En ben er super tevreden over, ik weet dat over smaak te twisten valt. Maar ik vind de wijzerplaat van zowel de witte als de zwarte variant erg mooi. Er is veel aandacht voor details en dit maakt hem voor mij bijzonder. Imho kun je hem ook on veel gevallen prima casual dragen omdat hij niet te dressy is.

De lederen band inclusief vlindersluiting gewoon erg mooi en past perfect bij dit horloge. Maar nogmaals dit is smaak en daar valt over te twisten.

Vwb je vragen : de datum/maand aanwijzing is uiterst nauwkeurig, en heeft bij mij nog niet verkeerd (tussen markeringen) in gestaan. Ik las ook de verhalen over wijzers tussen markeringen, en zag filmpjes op Youtube over hoe dit te herstellen, maar heb dit dus zelf nog niet gehad. Dus in mijn ervaring, als antwoord op je vraag : uiterst nauwkeurig!

Conclusie :
-Gebold Saffierglas, dus krasbestendig glas met een vintage achtige uitstraling.
-quartz, maar absoluut niet storend want een mooi klein wijzertje wat rond tikt (ik vind de zwevende wijzer dus niet direct een gemis… Al vind ik dat vaak toch wel erg mooi)
-design is imho erg mooi, gedetaileerde en mooie afwerking
-mooie lederen band inclusief tissot vlindersluiting
-weergave tijd en datum is accuraat.

M.a.w. Op de vraag zou ik hem aanraden : volmondig JA!

(Voor fotos zie het topic “revolutie in mijn kist” waar ik mijn Tissot Perpetual Calender voorstel en unbox!

Hoop dat ik je heb geholpen, succes en stel gerust meer vragen als je wilt!

Super horloges! Het enige is dat soms de wijzers verlopen (niet meer goed centreren). Gelukkig is dit een probleem dat makkelijk is op te lossen. Je kunt de wijzers een voor een centeren.

Succes! zijn verder super horloges zoals Logie ook al zei…

Ben benieuwd!

Ik heb het zelf nog niet gehad. Maar als het voorkomt is het inderdaad erg makkelijk te verhelpen (knopjes aan de zijkanten indrukken)

Hoi Logie,

Bedankt voor je complete antwoord. Fijn dat je de tijd voor me hebt genomen om alles uit te leggen:)

Ik denk dat ik het nog heel lastig ga krijgen met mijn keuze. Zwarte of witte wijzerplaat (mijn visodate heeft een witte wijzerplaat dus neig nu toch meer naar een zwarte) en of het een lederen of stalen band wordt. Maar daar zal ik bij de juwelier wel hopelijk snel genoeg achterkomen.

Ik heb je foto’s bekeken uit je post en zie dat alles inderdaad mooi en netjes recht staat. Mooie details ook!

Bedankt voor je informatie, ik laat weten wanneer ik hem heb :smiley:

Graag gedaan!
Succes met je keuze, ze zijn allebei erg mooi! De keuze van kleur kun je denk ik het beste maken kijkend naar wat je al in je collectie hebt idd. Vwb de band, je koopt sneller een lederen band bij dan een stalen band. Al vind ik dit horloge op de originele lederen band juist heel mooi! (Staal vind ik hem ook mooi staan, maar goed dat was dus mijn keuze uiteindelijk niet)

Ben benieuwd wat het word!

Samyon Schreef:

Ik denk dat ik het nog heel lastig ga krijgen met
mijn keuze. Zwarte of witte wijzerplaat (mijn
visodate heeft een witte wijzerplaat dus neig nu
toch meer naar een zwarte) en of het een lederen
of stalen band wordt. Maar daar zal ik bij de
juwelier wel hopelijk snel genoeg achterkomen.

Ik weet niet of je ook houdt van het afwisselen van bandjes met je horloge. Misschien iets om rekening mee te houden welke kleur wijzerplaat je dan leuker vind. Ik vind zelf wit meestal makkelijker/mooier matchen met verschillende kleuren banden dan zwart. Maar smaken verschillen natuurlijk. Veel plezier bij de juwelier en veel succes met je keuze!

Vandaag eindelijk mijn beslissing kunnen maken!

Na de witte, zwarte en antraciete wijzerplaat in het daglicht te hebben gehouden merkte ik dat de witte wijzerplaat het meest geschikt is voor mij. Deze is het dan ook geworden :smiley:

Bedankt voor jullie reacties!

Niiice! Die heb ik ook, vond ik ook de mooiste… Heb je hem op leer of op staal?
Iig veel plezier er mee!

Thanx!

Ik heb hem op leer. Vind bij de stalen band de donkere wijzerplaat wel beter uitkomen.

Samyon Schreef:

Thanx!

Ik heb hem op leer. Vind bij de stalen band de
donkere wijzerplaat wel beter uitkomen.

Proficiat!

Gefeliciteerd en tegelijkertijd ook erg benieuwd! Kun je svp wat foto’s plaatsen?

Ik zal morgen wat fotos posten :slight_smile:

Hieronder wat foto’s van mijn Tissot Perpetual Calendar

Mijn enige horloge met een zwarte wijzerplaat is deze. Ik draag 'm regelmatig en behoort tot mijn top 5 en is daarin de enige quartz… Een aanrader…