Ik heb dan wel geen ervaring met dergelijke gereedschappen, maar ik vind deze toch fors aan de prijs.
Zelf gebruik ik een Bergeon 6767F en dat werkt prima. Kost de helft en met de verwisselbare bekken, mocht je er eentje krom buigen, knap universeel inzetbaar.
De grap zit hem vooral in het vinden van ‘grip’ op de springbar.
Indien dat de variant zonder ‘schouders’ (vrij vertaald uit het Engels) is, dan wordt het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
De versie met een extra rand is daarentegen een fluitje van een cent.
De crux zit hem in het opdoen van een klein beetje ervaring: oefenen op sloper?
Ik heb ook een Bergeon 6767. Nog mooit schade mee aangericht, en ik wissel veel. Je kunt je prachtige tudor afplakken met stevig tape, om beschadigingen te voorkomen.
Bij mijn skx007 durf ik het wel aan om een schroevendraaiertje te gebruiken, maar bij deze wil ik toch iets minder risico lopen.
Maar misschien dam toch maar aan de slag met tape en bergeon.
De AD bood me overigens aan om voor elke bandenwissel even langs te komen, aardig, maar dat zie ik toch niet gebeuren
Het aardige van de Bergeon is dat je er 3 ‘hulpstukken’ op kunt zetten: pen, kleine vork (1 mm) en grote vork (3 mm).
En hij is ook in NL gewoon te koop (scheelt in verzendkosten vanuit Duitsland).
ik zie net dat de rikketik komende zaterdag is. Ik wil daar dan maar even gaan kijken naar geschikt gereedschap.
Eerst echter mijn Oris TT3 Day Date (rubber) ophalen uit Leidschendam