Er gaat echt niets boven een originele tropic sport strap. Probleem is echter dat er tegenwoordig voor een normale prijs niet meer aan te komen is.
Wel, op Ali.
Lijkt me sterk dat ze origineel zijn
Oh, is dat een bepaald merk? Anyway, de tropics uit China zijn tof.
TROPIC Is een Zwitsers merk. SPORT is één van de types. Aan de vintage banden hangt inmiddels een enorm prijskaartje. TROPIC maakt deze banden (ongeveer dezelfde) nog steeds. Ze noemen het dan TROPIC 2.0. Hier een advertentie van een ‘echte’ Tropic uit de baai…
Ja dat heurt niet hè! Vintage look op een Seiko is een waffle, tyre tread of een chocolate bar. Een tropic is voor Zwitserse horloges
Heb jij je Tudor wel eens op een tropic gehad? Dat lijkt me dus ook tof. Maar dan wel de seiko op een waffle ja!
Nee, nog niet. Ik denk wel dat dat gaaf staat, ik vind tropics sowieso het mooiste als ze smal zijn. Het verwijderen en weer aanzetten van de stalen band staat me alleen een beetje tegen, de bb 36 is daar niet het gemakkelijkste horloge voor…
Als je het écht goed wil doen voor je vintage Seiko koop je een originele vintage Seiko waffle strap
Haha, als je daarmee gaat duiken ben je wel echt het mannetje hoor
Ik heb hem nu van t staal en daar blijft ie ook vanaf voorlopig. BB36 is echt een goede bandenswapper! Ik zal het eens proberen als ik een 19mm variant kan bemachtigen.
Deze zijn $39 dat vind ik wat gortig en ik weet niet of die fat springbars ook op de Tudor gaan?
Ik weet niet wat de diameter van de lughole is, daar is het van afhankelijk. Dit zijn iig de juiste spring bars voor de Tudor (die in de stalen band passen): https://www.uhrband24.com/federsteg-schweizer-qualitaet-mit-ansatz-1,8mm De tip van de Seiko fat bars is 1,1 mm. Helaas geen info wat de diameter van de tip van de originele Tudor spring bar is.