Ervaring met tropic strap Uncle Seiko

Ik ben op zoek naar een tropic style strap voor mijn Seiko SPB147J. Nu zag ik dat Uncle Seiko tropic straps in 20mm verkoopt waar de dikke “Fatboy” springbars van Seiko door heen passen. Kan iemand mij vertellen of dit goede banden zijn?

Ik zie alleen wel dat de lengte bij elkaar opgeteld zo’n 20,5 cm is. Iets korter dan de standaard band van dit horloge, maar ik twijfel of dit niet te lang is voor mijn 17 (soms 17,5) cm pols. Iemand met een wat kleinere pols die ervaring heeft met deze banden? Ik hoor het graag!

Ik haal ze gewoon via Ali. 8 euro en perfect voor mijn 17.5cm polsjes. Daarbij is de afwerking ook nog dikke prima en de fat springbars passen goed.

2 likes

Heb je toevallig een linkje van welke jij hebt?

1 like

Ik heb nog geen ervaring met Tropic banden maar zat er gisteren net naar te kijken en vond deze review. Misschien heb je hier ook wat aan:

1 like

Hiero!

1 like

Ik heb de zuludiver bij watchgecko gehaald, top ding. Geen idee of die lang of kort is. Gewoon afknippen, taper is van 20 naar 18.

1 like

Heb je dit recente draadje al gelezen? Ik had hier ook mijn ervaring in gepost.

1 like

Ik ook, heb hem in 20mm en 22mm. Echt perfecte banden alleen de fat spring bars gaan er niet in. Tenminste, met wat vloeken en schelden gaan ze er wel in maar eruit lukt bijna niet meer.

3 likes

Eens, daarom gebruik ik niet de fat springbars maar smallere universele. Of je koopt een extra setje zodat je ze er nooit meer uit hoeft te halen :grin:.

2 likes

Zoals al die moderne Tropics, nèt niet zo lekker als het origineel! Zelfs niet als het de Tropics van Oris of Kaufmann zinn, prima, geen natuurrubber maar mooie kwaliteit kunstrubber maar tich nèt niet.

Kortom: zoek een vintage exemplaar!

Ik heb eens een US waffle strap gehad en vond het siliconen bagger.

De 1171 stalen band voor mijn Speedmaster is dan weer wel

1 like

Thx, ik ga hem straks even doorlezen!

Dank u, dank u.

1 like

Een gebruikte band trekt mij toch niet echt heel erg :sweat_smile: . Ik zag laatst ook dat er ook weer nieuwe originele tropic straps te verkrijgen zijn. Ik weet alleen niet of deze wel van natuurlijk rubber zijn.

Originele tropics taperen mooier, net als die van oris, van 20 naar 16. De oris tropic is top, ik heb geen ervaring met de originele tropic maar de oris is gemaakt van erg soepel rubber en draagt super. Maar die kosten dan ook nieuw rond de €100, net als de originele. De watchgecko is 30, tja.

1 like

niet dat ik weet haha.

ze zijn incoming, ben erg benieuwd. Maar als ik al zie hoe de kwaliteit van de tropic op de Chinese Rdunae is dan verwacht ik hier veel van

1 like

Waar zijn die te krijgen? Op Ali krijg ik alleen Steeldives en San Martins te zien.

Ik heb de tropical zuludiver van watchgecko op mijn seiko met extra bestelde pushpins, die dunner zijn maar wel de duiker dikte hebben in de lug. Erg blij mee.

Zie dat ze weer beschikbaar zijn.
Ik heb zelf de 6105 8000

1 like

Die is gaaf!

1 like