Ik ben op zoek naar een waffle strap voor m’n seiko, en twijfel tussen de zuludiver en die van uncle seiko. Met m’n polsomtrek van net geen 17 cm, zoek ik een soepele band, die mooi de pols omsluit. Graag jullie ervaringen met deze straps.
Ik heb de Uncle Seiko waffle strap voor mijn SKX011 en ben meer dan tevreden! Het is geen goedkope band incl. shipping en import… maar bevalt mij erg goed.
Ik heb ook relatief smalle polsen met 16,5 cm, maar omdat de band (22mm breed) in meerdere lengtes verkrijgbaar is (long and short) heb ik geen hele flap over. De band is best soepel en blijft mooi.
Ik heb trouwens twee waffle straps: de curved custom-fit voor de SKX en een rechte (universele). Enige punt van kritiek: de gaatjes zitten best ver uit elkaar, dus als hij niet goed past heb je best pech.
Bedankt voor je reactie Patrick. Ik zoek er een voor m’n spb143, een 20 mm versie dus. En die is helaas niet in verschillende lengtes verkrijgbaar. Maar het is goed om te horen dat de band soepel is zodat ie mooi om de pols valt. Daar is het me voornamelijk om te doen.
De Uncle Seiko is een andere soort rubber en draagt comfortabeler dan de Zuludiver. Een andere optie die ook goed is vind je bij B&R bands.
https://www.bandrbands.com/retro-waffle-style-rubber-watch-band.aspx
Qua totale kostprijs met verzending kom je op hetzelfde uit als de Uncle Seiko.
Ik heb die van mij van Ali. Prima kwaliteit en afwerking en dat voor 8 euro. Paste prima om mijn 17.5cm pols.
Bedankt, deze kon ik nog niet, ga ik me eens in verdiepen.
Daar heb ik inderdaad ook nog niet gekeken, zal ik ook eens gaan doen.
Ik heb naar aanleiding van de tip van @Mipnick ook een waffle band besteld via Ali.
Prima kwaliteit inderdaad, zeker voor €9,- met ‘snel’ verzenden (2 weken ipv 4 ). Het materiaal is soepel siliconen maar de buitenkant is glad ipv ruw, waardoor de band niet zoveel stof aantrekt als andere siliconen banden.
Het lijkt er wel op dat je een beetje geluk moet hebben, ik heb ook een grijze besteld en die kwam zo aan:
Vreemde vlek/beschadiging.
En geen gaatjes!

Inmiddels een dispuut gestart via AliExpress, ben benieuwd wat ze ermee doen.
Dat hebben meer bandjes toch? Dan moet je ze doorprikken met je buckle.
Oh echt? Ik heb het nog niet geprobeerd omdat bik het nog nooit eerder gezien heb. De vlek blijft lelijk dus mijn dispuut blijft staan
Soort doe het zelf pakket dus
Ik voel toch een klein kwaliteitsverschil
Ja dat is niet netjes idd. Hoelang is dit bandje trouwens?
Ik had die zwarte ook! Hele fijne band.
Dat is minder, je kunt ook even de verkoper een berichtje sturen. Meestal sturen ze dan een nieuwe op.
Het langer deel is 12,5 cm, het korte deel is 7,5 cm. Even snel gekeken met een rolmaat, dus het kan een mm schelen Ze zijn nu in de aanbieding volgens mij:
https://a.aliexpress.com/_BTLW9z prijs komt dus nog wel verzending bij.
Jaa, dat is wel even een stukje beter natuurlijk en met gaatjes!
Monsterwatches verkoopt toch ook waffle, of is dat dan van de 1 benoemde merken?
Ik vond de waffle bandjes van monsterwatches iig heel fijne bandjes van zeer goede kwaliteit .
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom je Ali of cns bandjes zou kopen. Je hoeft natuurlijk niet direct het duurste van het duurste te kopen maar een mooie kwaliteit verdient je horloge toch gewoon.
Je krijgt meestal toch gewoon waar je voor betaald en bij die goedkope bandjes lees je dan vaak, voor het geld is het best leuk.
Lekker een paar tientjes uitgeven en iets fraais kopen heb je langer plezier van.
Mag ook wel voor $ 55,- incl verzendkosten.
Ik heb nog nooit iets gekocht van deze online giganten .
Ik hou er niet van.
Daarnaast snap ik niet waarom we allemaal zo ontzettend goedkoop en op de gok willen kopen.
Koop bewezen kwaliteit
koop lokaal
Koop bij de kleine man die zelf ook echt nog liefhebber is en achter zijn producten staat.
De waffle van monsterwatches altijd met plezier gedragen.