Ervaring met verkopen op Etsy?

Wie heeft ervaring met verkopen van horloges op Etsy
Gr Roel

Ik denk dat @SandroZ jou hiermee kan helpen.

3 likes

Waarom zou je dat willen?

Omdat ik nog het een en ander te koop heb en de werking op Ebay niet zo goed ken.

Maar Etsy of Ebay?

Ik ken de werking van beide niet, weet wel dat Ebay behoorlijk bekend is, ik vroeg me af hoe Etsy is, qua bekendheid en koop gedrag

Uiteraard moet je het platform gebruiken waar jij je het beste bij voelt. Ik weet bijvoorbeeld dat Ebay wel redelijk wat veilingkosten heeft.

Etsy, geen idee. Ik heb het ook nog nooit gebruikt.

Maar waarom begin je niet gewoon hier op het forum of op Marktplaats?

Ik heb de indruk dat hier op HF, bepaalde zaken niet echt lekker verkopen. Marktplaats is voor mij oke, maar denk omdat ik in Belgie woon dit sommige mensen weerhoud om te kopen.

Hipsters met heel dikke portomonees :joy::ok_hand:

3 likes

Ja die zoek ik :joy:

2 likes

Zoals met alles in deze categorie: in het begin kun je er nog eens een leuke deal doen en na een tijdje is het allemaal matig spul voor te veel.

Anyway: feedback is het kritische punt. Met 0 feedback zul je op geen enkele verkoopsite makkelijk verkopen. Feedback op ebay is makkelijk op te bouwen, tenminste: voor de ongeoefende koper. Koop 20 goedkope dingen en je hebt 20 feedback. High end spullen zul je daar toch nog steeds niet echt goed mee verkopen. Ergo: leuk maar als je paar dingen te verkopen hebt zou ik het toch elders proberen.

1 like

Zo , mijn eerste item op Ebay te koop gezet, nu eens zien hoe dat gaat.

Tous les Belges sont des fraudeurs.:male_detective:
Dat denken de noorderburen niet.
Er zitten er veel meer op marktplaats.:stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

Maar mijn ondervinding met sommige duitsers wijst wel in die richting, ook als je wil kopen.
Daarom gebruik ik daar het Ebay account van mijn zwager.

1 like

Ik bestel wel eens kleine dingetjes op Etsy, een bandje oid, maar nooit een horloge gekocht. Verkoop van losse artikelen als horloges gebeuren daar wel weet ik, maar is volgens mij niet echt de doelgroep van Etsy. Ik heb ook het idee dat de exposure daar een stuk minder is dan bijvoorbeeld eBay.

2 likes

Esty is ontstaan door en voor kunstenaars ., je kan er inderdaad iets meer vragen voor unieke items die ‘‘te leuk’’ zijn voor op mp :wink: en je eigen customized creations laten zien… Dit is wel een VINTAGE website , dus alle items die gemaakt zijn tot het jaar 2000? erop… :wink: Kans dat je je holy grail eens langs ziet waaien , natuurlijk wel met gevulde knip kijken :wink: Die ene vintage Tissot of Omega die je al tijden zoekt … of net dat gekke oude maiden shirtje uit de 80s. wat verwassen is en daar hangt in new oldstock condition :slight_smile: werkt met sterren recensie systeem ind. buyout en is meteen weg van internet , so be quick or bo … too late! :slight_smile: verkopen kopen is beide FUN op Etsy!

1 like

Je betaalt ind een small fee , voor de dingen die je verkoopt.

1 like

Ik ken Etsy vooral van kunst en andere handgemaakte spullen. En vraag me af of je daar met je horloge veel potentiele kopers bereikt. Gewoon op MP, HF of eBay. Maximaal bereik.

1 like

Denk het ook. Ik heb er 3 op ebay gezet , eens rustig kijken hoe dat werkt. Toch maar op MP ook en ook hier in Belgie op TweedeHands.