Hallo, ik heb een Omega gekocht bij particulier in UK via PayPal. Ik krijg het horloge maar niet. Hij zegt dat mijn geld vastgehouden wordt door PayPal en dat hij pas verstuurt als hij geld heeft. Is een nieuwe gebruiker en dan houdt PayPal geld voor 21 dagen vast. Zou het fraude zijn?
Dat hij zn geld past later krijgt is iig niet jouw probleem. En hij zou het vlot op moeten sturen natuurlijk. Maar zou niet per se fraude vermoeden. Je hebt natuurlijk ook de paypal bescherming.
Het klopt inderdaad dat bij nieuwe accounts en/of rekeningen, Paypal het geld soms voor langere tijd vasthoudt. Hoef jij geen last van te hebben dus ik zou Paypal vragen om het maar weer terug te boeken.
Nee, dit is geen fraude, Het gebeurd vaker dat nieuwe gebruikers het maar half lezen,hoe dat werkt, gewoon even geduld hebben en zeker PayPal daarvan op de hoogte brengen. Die brengen dat wel in orde, PayPal is correct en de veiligste manier voor de koper. Maar niet vergeten PayPal daarvan op de hoogte brengen, en die betalen de verkoper pas uit als jij je goedkeuring geeft, en tevreden bent over de horloge die jij zoals omschreven door de verkoper hebt gekocht
Wat gebeurt er als TS de 21 dagen uitzit, en de verkoper daarna een waardeloos pakketje opstuurt? Kan je als koper dan nog wel terugvallen op de PayPal bescherming? Of is dan de gedekte periode verlopen?
Ik heb eens een klacht gekregen na 3 maanden dat een horloge niet goed zou lopen. PayPal stelde hem in zijn gelijk en ik moest het na 3 maanden nog terug nemen dus 21 dagen bescherming lijkt me geen probleem
Even de regels doorgenomen en blijkt dat een koper 180! dagen gebruik kan maken van kopersbescherming.
In het geval van @Arnoud69 zou ik een geschil aanmaken dat verkoper niet wil leveren. 21 dagen wachten voor verzending vind ik onacceptabel. Als jij er geen probleem mee hebt; voor kopersbescherming kom je dus ook na 21 dagen gewoon in aanmerking.
Ik heb recent drie redelijke transacties met
Paypal gedaan die alledrie heel correct zijn afgehandeld:
aankoop bij webhandelaar die het horloge niet meer bleek te hebben, maar ook lang over terugbetaling deed ivm kerst etc. Case aangemaakt en binnen 2 dagen mijn paar duizend terug
aankoop bij particulier verliep helemaal top
aankoop bij fraudeur na 2 maanden een issue gemeld en na een paar weken opgewaardeerd naar een claim, en was toen binnen een week afgehandeld
Wel bij paypal rekening houden dat je het geld niet overmaakt onder friends & family regeling. Naar een handelaar is een paar % duurder door de paypal fee, maar ik denk niet dat de bescherming geldt onder de gratis friends & family regeling.