Als Nederlandse dealer van Steinhart zijnde kan ik melden dat die ceramische bezel er inderdaad aan zit te komen. En er gaat zelfs een 44mm versie van de Ocean komen, die qua looks de Deep Sea van Rolex gaat benaderen. Zal wel weer meteen uitverkocht zijn…
Even on topic. Ik heb inmiddels al een redelijk aantal Steinhart Ocean horloges verkocht en door mijn handen zien gaan dus. Ik kan niet anders zeggen dat het een zeer solide klok is! Ze zijn ook erg populair en doorlopend weer snel uitverkocht. De nieuwe update van voor de kerst van de gehele Ocean serie maakt hem nog fraaier.
Denk dat een Seiko uurwerk kwa robuustheid niet veel onder doet voor een ETA/Zwisters uurwerk.
Wat betreft je Monster euvel, misschien dat een horlogemaker er wat aan kan doen. Misschien heb je een 7s26B. Schijnt dat een onderdeeltje van de balans ergens achter kan blijven haken.
Ik gebruik ook een Monster voor werk en klussen. Maar als ik zware klappen verwacht, dan gaat er een G-shock om. En zoals eerder al gezegd: er zijn modellen met Solar. En bovendien ook sommige met radiogestuurde tijd, dus zonder zorgen oppakken en dragen.