Ik was al aan het zoeken naar die seiko tank voor 10 dollar maar jij hebt m dus
Ben het eens met de reacties hier. Zou dan nog eerder bij delraywatch kijken. En over AVW, dat kun je natuurlijk zo zien. Als je de prijzen hier een beetje vergelijkt met AVW kom je op zo’n 30% denk ik? Zeker niet over de kop.
Edit: excl. servicebeurt, dus zelfs minder
Afhankelijk van het model… de verhouding die ik in acht neem is omloopsnelheid tov marge. Gezien reguliere Rolex modellen super snel verkopen is daarop 10-20% voldoende. (wel rekening houden met de kosten van revisie gezien we alles servicen voor verkoop) T is vrijwel onmogelijk om meer dan 1K te pakken op een 16610/ 14060/ 16710 etc.
Maarja ik heb wel eens modellen die niet erg courant zijn en makkelijk mijn geld een jaartje vastzit, dan wil ik wel daarvoor beloond worden wil het de moeite waard zijn.
Met zeldzame vintage modellen kies ik een andere aanpak. Gewoon gaan voor de beste en kopen rond marktwaarde (niet voor dubbeltje op eerste rij willen zitten). Zelf half jaartje van genieten en tegen de tijd dat ik ze aanbiedt zijn ze meestal al gestegen in waarde
Mooiste is bij Royal Oak, Nautilus of Aquanaut. Die koop ik ook gewoon voor marktwaarde en stuur ze dan naar Respectievelijk AP of Pp. Die zijn zoooo sloom dat als ze 10 maanden later terugkomen ze par duizend meer waard zijn
Maar als jij iets inkoopt voor marktwaarde kan je er toch nog steeds op verdienen omdat jij als handelaar/dealer een premium kan vragen?1
Zekers! En veel stukken hebben we al bepaalde verzamelaars voor dus zit er weinig risico aan
Geweldig dit.
Je zou bijna denken dat het een soort van pirramide spel is onder verzamelaars
Bedankt voor je toelichting.
Het is humor en marktwerking roll’d into sentence.
Goed , ik ben weer getriggerd , ga even rondneuzen op de site van Jasper.
@AmsterdamVintageWatches
Ik ben vast niet de enige, maar ik betaal graag een premium als het wat peace of mind geeft
Ik heb al ervaring bij @AmsterdamVintageWatches en dat was een zeer goede ervaring! (Een mooie 14270 Explorer I swiss only). Alleen zie ik bij Theo and harris wat vaker een tudor’s te koop staan voor een redelijk bedrag… en die zie ik in Nederland bijna niet te koop staan. Zeker de 36-38 mm niet. Vandaar de vraag
Niet zo gek lang geleden heb ik Theo&Harris opklop yuppen genoemd (ok, het is er feitelijk maar eentje maar dat an sich geeft al iets om over na te denken).
Ik neem daar geen woord van terug.