Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een horloge bij Theo and Harris? Als je daar besteld komen er dan nog invoerrechten bij? Staan namelijk best leuke horloges tegen een leuke prijs…
Niet met die specifieke website. Invoerrechten hangt af van het bedrag. Kan met een duur horloge al vaak een flinke toeslag zijn…
Reken op 25% qua belasting en invoerrechten.
Overigens zou ik je afraden om bij T&H te kopen. Niet alleen vanwege de invoerkosten en de prijzen die hij vraagt, maar vooral omdat Christian een negatief track record heeft. Afgewerkte horloges verkopen als “patina”, redials en zogenaamde service inbegrepen terwijl dat niet zo is.
Wat is je bron?
Helemaal mee eens hoor.
Een leuke prijs? Bij T&H?
Voor Christian een leuke prijs, ja.
Ik heb zijn Insta ontvolgd, ik kon het niet meer aanzien. Kapot gepolijste Rolexen weg zetten als ‘bijna nieuw’.
Welke horloge heb je gezien ?
Zoals al door enkelen genoemd; ik zou adviseren eerst wat research betreffende T&H te doen. Hij heeft bij 90% van de (beetje) ‘vintage kenners’ zijn reputatie al geruime tijd verspeeld…
En invoeren vanuit de USA geeft je 90% zeker 25-30% extra kosten…
Als tussenpersoon moet je natuurlijk ook iets aan verkoop verdienen. Het is niet zo dat je kunt leven van een Marge van 10/20%. Maar een horloge wat overgenomen is voor 10-20 euro kan gerust verkocht worden voor 100-200 euro. Soms kun je als handelaar een goeie deal binnenhalen. Maar als ik dit zo goed begrijp gaat dit nog meer over de kop.
Ik zou die Seiko serieus hebben overwogen! Voor tien dollar plus vier dollar verzendkosten.
Mooie draad. Helder advies, mannen. Leuk wereldje, Instagram.
Idem hier, ook op you tube volg ik niet meer
Ja, heb ook meer vertrouwen in hen. Maar ook zij moeten hun horloges ergens vandaan halen en aangezien zij niet een dealer zijn en direct de horloges met een vaste inkoopprijs en verkoopprijs inkopen is het zo dat zij alles voor hun horloges kunnen vragen. Het is dan makkelijk om horloges twee keer of drie keer over de kop te verkopen.
Wait whuuut? Denk dat je enigszins vergist in de marges amigo. Ben erg transparant daarover dus feel free om vragen te stellen. Maar als dit mijn marge was (we verkopen ongeveer 10 tot 15 horloges per week) dan zat ik mooi al op een eiland met een yacht.
Het is super dat je hierover transparant bent. Geloof mij wel goed. Zeg niet dat je er niks op mag verdienen. Jullie hebben ook een leven en moeten ook gewoon geld verdienen. Maar het lijkt mij toch niet dat je maar 10 of 20% verdienen op een horloge. Nouja goed als je er 10-15 per week verkoopt dan compenseert de hoeveelheid natuurlijk wel dat je per keer maar een fractie op verdient.
Haha. Geniaal Instagram account
Ik heb zelf geen zak met Theo and Harris, maar er gebeurd om precies te zijn niets illegaals, hooguit een beetje af-koers van het morele kompas. Dan nog weet je niet of er tussen het zogezegde kopen op eBay en de verkoop enige waarde is toegevoegd met bijvoorbeeld een service. Uiteindelijk ben je er zelf bij. Mensen ‘oplichten’ omdat ze onwetend zijn is mensen hun eigen schuld. Laat het een les voor ze zijn; het is niet de gek die het vraagt, maar de gek die het geeft.
Anders wordt het natuurlijk als er aftermarket- en replica onderdelen worden verkocht en er wordt gelokt met ‘ongepolijst’ of ‘ongedragen’ terwijl het horloge eruit ziet alsof hij is overreden.
Met andere woorden; liegen is not-done, maar op marge kun je hem toch niet kielhalen!?
Op marges kun je inderdaad niemand kielhalen. Als hij het echt buiten proporties zou doen dan zou niemand het kopen. Het gevolg daarvan zou dan zijn dat hij zijn prijs zou moeten bijstellen. Natuurlijk begrijp ik wel dat iedereen een Rolex die gekocht is voor 2000 alleen wilt overnemen voor dezelfde prijs of minder.
T&H vind ik een lachertje. Zou mij verbazen als je daar iets moois aantreft voor een goede prijs. Ze prijzen inderdaad met regelmaat vintage rommel de hemel in.
Valt mij sowieso wel op dat de kwaliteit van wat premium vintage verkopers aanbieden -ook de bekende Nederlandse juweliers- regelmatig nog wel eens tegenvalt. Overgepolijste kasten, redials, ongelijke lugs, rek op de band etc. en dat dan niet benoemen in de advertentietekst.
Sterker nog, vaak opschrijven dat het een horloge in nieuwstaat of fantastische conditie is en de hoofdprijs vragen. Met dat laatste heb ik overigens geen moeite, iedereen mag vragen wat hij wil.
Mijn menig uiteraard.
Dan vind ik Hodinkee -hoewel ook zwaar overpriced- sympathieker. Die geven in hun advertenties netjes de plus- en minpunten van een aangeboden horloge weer.