Al een tijd geen topic meer geopend maar het werd weer een tijd omdat ik opzoek ben naar een nieuw klokje.
Nee mijn superocean blijft en verlaat het nest niet, maar ik wil gewoon graag iets (goedkoops) erbij door de verveling (grapje) voor de afwisseling.
Nu heb ik een mooie Tissot gezien wel een quartz maar ik heb totaal geen ervaring met het merk.
Wie o wie heeft wat meer informatie voor mij, over kwaliteit, afwerking etc?
Tips en tops zijn graag welkom.
Alvast bedankt!
Pfoe. Ik heb en aantal Tissots gehad en in de meeste gevallen echt wel veel horloge voor je geld.
De PRC200 quartz die ik heb gehad was een hele fijne klok. Er mooi, mooie band, Degelijk, saffier. etc.
De Visodate is een van de mooiste dressers (automaat( die je kunt krijgen voor rond de 500 EURO. Die komt binnenkort bij mij weer terug in de collectie.
En ja, de PR516 heritage is een icoon dat voor relatief weinig niet stuk te krijgen is.
Deze quartzen heb ik gehad en er zijn er bij die ik wellicht weer eens terug zou willen:
Tissot is een merk wat prima horloges maakt voor een zeer nette prijs en ook nog eens gebruik maakt van goede Eta uurwerken (beide merken vallen onder de Swatchgroep)
Ik vind ze zeker de prijs waard,maar schrijven ook hard af dus jong 2e hands kan ook een optie zijn?
De enige reden dat ik mijn PRS 200 verkocht, was dat ik er op uitgekeken was. Iets te weinig voor gevraagd op het forum een paar jaar terug, er werd om gevochten… …wat op zich al voldoende zegt. Het is heel goede middenklasse met mooie wijzerplaten en probleemloze uurwerken. Jong gebruikt is inderdaad een redelijk veilige en voordelige optie.
en ik vind ze beide echt geweldig !
De quartz is zeeer accuraat. In een jaar 1 keer bij moeten stellen … omdat ie een seconde voor liep ()ja, ik da nie hebbe )
Ook heel tevreden met mijn Tissot quartz. Ik doe deze bijna dagelijks aan. Al heel veel positieve opmerkingen over gekregen.
Heb hem nu een jaartje en lijkt mij echt waar voor mijn geld.
Ik heb de Tissot Perpetual calendar (quartz). In mijn ogen veel horloge voor je geld. Mooie afwerkingen, prima leren band met dubble locking clasp en je hoeft nooit de datum te verzetten. Ben er erg tevreden mee. Soms had ik echter liever een tissot le locle automaat gehad. Wellicht komt die er ooit nog wel eens bij.