Ervaring Withings Scanwatch Nova

Hallo!

Heeft er iemand ervaring met de Withings Scanwatch Nova?

Vanwege wat gezondheidsklachten draag ik sinds een tijdje dagelijks mijn Garmin Forerunner, maar ik mis een ‘echt’ horloge aan de pols.

De Withings lijkt me wel wat als alternatief, hoor graag jullie ervaringen.

Fijne avond!

3 likes

Geen ervaring mee en ik heb ook niks met Smartwatches, maar die groene vind ik dan wel weer heel cool!

Ps. Ik hoop dat de klachten onder controle zijn.

2 likes

Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik vind deze wel tof! :star_struck:

De puristen zullen zeggen dat 't niks met een horloge te maken heeft, dat zou ik lekker van me af laten glijden. Ik zou 'm doen als ik ‘verplicht’ gezondheidmetrics zou moeten bijhouden. De Garmin zie ik toch meer als een sporthulpje. Jaja, ik weet het … dat ding kan véél meer. :wink:

Ik hoop niet te ernstig en wens je een spoedig herstel!

3 likes

Oprechte belangstelling: wat wil je daarmee bereiken? Is primair bedoeld voor sport.

Beterschap!

N.B. $600 is een behoorlijk bedrag, komt nog 25% bij aan BTW en invoerrechten.

1 like

Even verder lezen, verzonden vanuit Frankrijk :wink:

Niet gevonden maar ik ga niet de hele website uitpluizen. Prijzen in US$

Ik heb een withings scanwatch 2 gehad een paar weken maar ik vond het voor mij persoonlijk niet waard… Mooi horloge goede afwerking maar vond hem niet accuraat genoeg als het aankwam op hardlopen, zwemmen en slaapritmes. Ik weet niet of de nova een ingebouwde gps heeft maar dat miste ik bij de scanwatch, hardlopen moet je wel je telefoon mee nemen wil die kunnen meten hoe ver je loopt anders zit ie er op een rondje van 8,5 km ongeveer een kilometer naast. Slaapritmes ontbraken soms een paar uur als ie het (reden nooit achter gekomen) even niet registreerde en met zwemmen zat ie er betreft afstanden ook net te veel meters naast voor het mooie. Vond het zelf wel jammer want het is een mooi horloge. Daarnaast houd ik van afwisselen dus had er moeite mee niks anders om de pols te hebben vandaar weg gedaan… hoop dat dit helpt

Edit: gadget ipv horloge :wink:

3 likes

Dankjewel @Stikvoort !

Het gaat mij vooral om meten van slaap en hartslag ivm chronische vermoeidheid na de ziekte van Lyme. Dus hardlopen en zwemmen zit er helaas nog niet in :wink:

1 like

Dat is niet niks, ziekte van Lyme. Maar verwacht niet veel van apparaatjes die je slaap meten.
Wellicht is een Garmin Vivofit 4 iets? Kun je aan je andere pols dragen. Is klein en plat.

1 like

Een  watch doet dit iig uitstekend. Kan ik aanraden.

1 like

Ik heb de vorige scanwatch gehad. Een prachtige horloge. Met het mooie schakelbandje was de horloge erg onnauwkeurig. Met het rubberen deed hij het beter. Heb de horloge weer verkocht. De nova heeft geen gps.
Ik zou de horloge niet aanraden als je deze medisch wil gebruiken

1 like

Dankjewel voor je advies @Rene55 !

Dacht een leuke relatie te krijgen met de AI bot maar ze wil nu ook al dineren…:rage:
Dan kan ik net zo goed een IRL relatie beginnen!

Je kan ook een samsung galaxy ring kopen meet ook je slaap hartslag stress stappen.

The Quantified Scientist test wetenschappelijk de betrouwbaarheid van wearables (horloges en ringen), onder meer op hartslag en sleep stage. Als je om gezondheidsredenen zoiets wilt aanschaffen, kan ik zijn youtube kanaal aanbevelen. ( The Quantified Scientist - YouTube)

1 like

Ik ben uiteindelijk toch voor een Garmin gegaan, de Vivomove Style. Het is nog steeds geen ‘echt’ horloge, maar ziet en redelijk strak uit :slight_smile:

3 likes

Ik heb zelf de Withings Scanwatch Nova Brilliant. Deze draag ik met name als daily beater. Ik heb dit specifieke horloge gekocht vanwege de uitgebreide gezondheid gerelateerde functies, het formaat van 39mm, 30 dagen batterij duur en de specificaties (Boxed saffier, titanium met staal). Kort samengevat bevalt het klokje uitstekend, de kwaliteit/afwerking is echt wel heel goed en het draagcomfort groot door het relatief lage gewicht en jubilee band.

2 likes